افغانستانخبرهاگزارش ها

کاهش بهای دالر و خوشبینی ها برای کاهش بهای مواد خوراکی

کاهش بهای دالر و خوشبینی ها برای کاهش بهای مواد خوراکی
‏با رسیدن چهارمین بسته کمک نقدی؛ ارزش بهای افغانی در برابر دالر کاهش یافت؛ مقام ها در سرای شهزاده کابل می‌گویند که با رسیدن این کمک ها پول افغانی در مقابل اسعار خارجی به ثبات نسبی رسیده و ارزش ارز افغانی در مقابل دالر افزایش یافته است.
طاهر قیومی سخنگوی سرای شهزاده در گفتگوی با آژانس خبری توانا می‌گوید: با رسیدن چهارمین بسته کمکی سازمان ملل نرخ دالر از ۱۰۵ افغانی به ۹۴ افغانی رسیده است، اتحادیه صرافان نیز تعهد می‌سپارد، تمام تلاش شان را می‌کنند تا با همکاری نهادهای ذیربط وضعیت ارزی کشور را کنترل نمایند.
با افزایش بهای پول افغانی در برابر دالر بهای تمامی مواد ارتزاقی و سوخت کاهش یافته است. بر بنیاد گزارش ها در حال حاضر یک بوری آرد به مبلغ ۲۴۰۰ افغانی، ۱۶ لیتر روغن ۲۸۰۰ افغانی، یک لیتر تیل ۸۰ افغانی و یک کیلو گاز هم از ۱۲۰ افغانی به ۹۵ افغانی کاهش یافته است.
این در حالیست که روز های گذشته یک دالر به ۱۳۰ افغانی رسیده بود و بهای مواد خوراکی دو برابر شده بود. در همین حال ریاست شاروالی امارت اسلامی با نشر خبرنامه یی نگاشته است که قیمت یک قرص نان از ۱۵ افغانی به ۱۰ افغانی و از ۳۰ افغانی به ۲۰ افغانی کاهش یابد.
باسط رضایی که باشنده حوزه ۱۱ امنیتی شهر کابل است از کاهش بهای دالر بسیار خوشحال است و می‌گوید اگر دالر ارزان باشد تمام مواد خوراکی ارزان می‌باشد و مردم فقیر ما می‌توانند با فکر آسوده تر زندگی کنند، با توجه به وضعیت بد اقتصادی مردم؛ اگر بهای دالر بلند برود بهای مواد خوراکی نیز بلند میرود که سبب نگرانی بیشتر شهروندان کشور میشود.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button