افغانستانخبرهاصحت

آلودگی هوا مرگ تدریجی

آلودگی هوا، مرگ تدریجی
آلودگی هوا معظل نگران کننده برای شهروندان کابل، با گذشت هر سال آلودگی هوا بیشتر شده است، و شهروندان کابل از این اوضاع شاکی اند.
شهرام؛ یکی از باشنده شهر کابل، از آلوگی هوا شکایت داشته و می گوید: “با آمدن فصل زمستان بیشتر شهروندان شهر کابل از ذغال سنگ، تایر کهنه و پلاستیک برای گرم ساختن خانه های شان استفاده می کنند؛ و بیشتر آب و هوا را آلوده میسازند”.
منیژه یکی دیگر از شهروند شهر کابل می گوید: “که بلند بودن مواد سوختی و نبود برق کافی در شهر کابل مردم را وادار ساخته است، که مواد سوختی دودزا از قبیل؛ زغال سنگ، رابر و پلاستیک جهت گرم ساختن خانه های شان استفاده کنند و گشت گذار را برای مردم دشوار ساخته است”.
داکتر فرید بیات؛ متخصص امراض گوش وگلو بیان میکند: “که آلودگی آب و هوا اثرات منفی و خطرناک بالای تمام شهروندان کابل دارد و این آلوگی باعث امراض سیستم تنفسی و دیگر امراض مختلف میشود و کودکان بیشتر در معرض خطر قرار دارند”.
حسن غلامی؛ رئیس صحت محیطی و محیط زیست می گوید: “که ۲۶ در صد مرگ و میر در افغانستان ناشی از آلودگی آب و هوا میباشد”، همچنان آقای حسن غلامی می افزاید: “که که با رسیدن فصل زمستان آلودگی آب و هوا نگران کننده است و جان شهروندان کابل را تهدید میکند”.
با گذشت هر سال آلودگی آب و هوا بیشتر از سالهای قبل شده و این در حالیست که اداره محیط زیست سرپرست ندارد.

خبرگزاری توانا
ملینا سادات
تصویر؛ حکیم مظاهر

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button