افغانستانگزارش ها

متقی خطاب به عمران خان: افغانستان نیاز به کادر‌های خارجی ندارد!

سرپرست وزارت خارجه طالبان در واکنش به پیشنهاد عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر فرستادن نیروی متخصص برای پیشبرد امور افغانستان گفته است که، برای آمدن نیروی کاری هیچ‌گونه نیازی احساس نمی‌شود.
امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی در واکنش به گفته های عمران خان نخست وزیر پاکستان مبنی بر فرستادن کادر‌های فنی آن کشور به افغانستان گفته است:” کشور ما کادر‌ها و شخصیت‌-های بسیار خوب و تحصیل کرده دارد، و حکومت تا هنوز هیچ نوع خلایی احساس نکرده که آنرا با کادر‌های سایر کشور‌ها پر کند و تا زمانیکه کادرهای موفق بهتر از دیگر کشورها در افغانستان است، نیاز به دیگر کشور ها نیست.”
گفته¬های عمران خان با واکنش¬های بسیاری از شخصیت¬های ملی روبه¬رو شده است؛ ذبیع الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست در گفتگو با رادیو بی بی سی و در واکنش به گفته¬های نخست وزیر پاکستان گفته است که: “از پاکستان تشکر می‌کنیم، اما به نیروی کاری بیرونی ضرورت نداریم، ما به اندازه کافی نیروهای کاری داریم”.
حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور نیز در واکنش به صحبت¬های عمران خان، گفته است که: “افغانستان کادرها و متخصصین مجرب و همچنین صدها هزار جوان تحصیل‌یافته، هم از دختران و پسران که در داخل و خارج از کشور در مقاطع مختلف تحصیل کرده‌اند، را در اختیار دارد”.
این واکنش ها در حال ابراز می¬شود که عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان به مقامات این کشور دستور داده است که زمینه‌ اعزام نیروی انسانی متخصص در پزشکی، فناوری اطلاعات، مالی و حسابداری به افغانستان را فراهم کنند، تا از بحران انسانی در این کشور جلوگیری شود.
به گزارش روزنامه اکسپرس تربیون پاکستان، او این خواست را روز جمعه (24جدی) در نشست کمیته مقام‌های ارشد (اپکس) در باره افغانستان مطرح کرده است.
مهریه فقیرزاده

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنان بخوانید
Close
Back to top button