افغانستانگزارش ها

حسینی مزاری: امریکا تصمیم جدی‌ را برای تجزیه کردن افغانستان گرفته است

سید عیسی حسینی مزاری رئیس عمومی مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی می‌گوید، که دشمنان ما خواب‌های بدی برای افغانستان دیده‌اند که یکی از آنها تجزیه این کشور است.
به گزارش  خبرگزاری توانا؛ مسوولین در مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان امروز پنجشنبه(7دلو سال 1400 خورشیدی) از بیست و هفتمین سالروز شهادت شهید سید اکبر مصباح همایش مردمی را تحت عنوان شهید سید اکبر مصباح سردار گمنام عرصه‌های جهاد و مبارزه افغانستان در کابل برگزار کردند.
سید عیسی حسینی مزاری رئیس عمومی این مرکز با یاد‌آوری از مبارزات جهادی و فرهنگی شهید مصباح گفت: “شهید مصباح اولین وحدت خواه در جامعه شیعه افغانستان و همچنان اولین تقرب‌خواه مذاهب اسلامی در افغانستان بود”.
آقای مزاری تصریح کرد: “شهید مصباح گام‌های سازنده را با جریان سیاسی اهل سنت به منظور تقرب مذاهب اسلامی برداشته بود و همچنان در اتحاد و هماهنگی میان جریان‌های سیاسی جامعه تشیع نیز تلاش‌های ارزنده را انجام دادند”.
وی با بیان اینکه شهید مصباح به عنوان یک رهبر مبارز و آزادی خواه تبارز کرده و مصدر خدمات بزرگی در افغانستان شده بود، افزود: “شهید مصباح در کنار مبارزات مسلحانه علیه طاغوت وقت، کار فرهنگی و فکری را نیز یک اصل می‌دانست و تا آخر عمر از آن دست برنداشت”.
رئیس عمومی مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان دشمن شناسایی را از خصوصیات شخصیتی شهید مصباح عنوان کرده گفت:”
متاسفانه دشمنان مردم افغانستان امروز هم خواب‌های بدی برای این کشور دیده اند آن ها نمی‌خواهند مردم ما آرامش، آسایش و رفاه داشته باشند”.
آقای مزاری گفت:”امریکا تلاش دارد که، افغانستان را تجزیه کند من قبلا هم از این هدف امریکایی‌ها آگاهی داشتم، اما اخیر آن ها بحث تجزیه را جدی مطرح می‌کنند، اما ما باید در برابر این توطئه‌ی شوم مقابله کنیم”.
او خطاب به طالبان افزود:” اولین قدم مقابله با این توطئه را شما با ایجاد سریع حکومت وسیع البنیاد بردارید چون دشمن در این ارتباط به جدیت کار می‌کند و از طرفی هم جریان‌هایی در داخل ناراضی‌اند که ادامه این روند در نهادینه شدن هدف دشمن موثر واقع می‌شود، شما باید تشکیل حکومت وسیع البنیاد را تسریع کنید”.
آقای مزاری با تاکید بر اولویت دادن به کار فرهنگی و رفع مشکلات اقتصادی در کشورگفت:” طالبان باید کار وسیع فرهنگی و آگاهی دهی را آغاز کنند تا دشمن از امکانات خود ما علیه خود ما در جهت رسیدن به هدف خویش در افغانستان استفاده نکنند”.
رئیس عمومی مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان گفت:” مردم باید در کنار طالبان نهضت عمومی را جهت رفع مشکلات اقتصادی روی دست بگیرند”.
این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که جو بایدن رئیس جمهور امریکا در اوایل هفته جاری در یک نشست خبری گفته بود:” اگر فکر می‌کنید کسی می‌تواند افغانستان را در یک دولت واحد متحد کند، دست‌تان را بلند کنید”.
او گفته بود افغانستان “گورستان امپراطوری‌ها شده است، به همین دلیل محکم‌اند اما مستعد به اتحاد نیست.
گفتنی است،که سید اکبر مصباح از اولین مبارزین جهادی در افغانستان بود، که با تشکیل سازمان فدایان اسلام، شورای ائتلاف به منظور وحدت جریان‌های سیاسی کشور و ده‌ها کار جهادی و فرهنگی دیگر یکی از تاثیر‌گذار‌ترین افراد جهادی تبارز کرده بود.
او به تاریخ 9 دلو سال 1373 در یک حمله تروریستی همرای 8 تن از یارانش در شهر مزار شریف به شهادت رسید.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button