افغانستانگزارش ها

رد درخواست یک خبرنگار نیوزلند در افغانستان از سوی کشورش

توانا نیوز: پس از نشر گزارش‌ها از رد درخواست انتقال یک خبرنگار نیوزلندی از افغانستان، مقام‌های این کشور از وی خواسته‌اند که طی ۱۴ روز درخواست مجدد بدهد.
مقام‌های اداره مهاجرت و صحت نیوزلند روز (یک‌شنبه، ۱۰ دلو) به رویترز گفته‌اند که درخواست شارلوت بلیس به دلیل مدت زمان سفر او که بیشتر از حد مجاز یعنی ۱۴ روز بود، رد شده است.
این مقام‌ها افزوده‌اند که این پرونده نیاز به توضیح بیشتر دارد و از بلیس «خواسته شده است» تا ظرف ۱۴ روز درخواست مجدد بدهد.
در همین حال، پس از نشر گزارش‌ها از رد درخواست انتقال خبرنگار نیوزلندی از افغانستان، اکنون گزارش شده است که در پی وضعیت بد کرونایی، نخست‌وزیر نیوزلند نیز قرنطین شده است.
به گزارش رویترز، دفتر جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر زیلاند جدید، روز (یک‌شنبه، ۱۰ دلو) اعلام کرده است که وی به دلیل مثبت بودن تست کرونایش قرنطینه شده است.
شارلوت بلیس، خبرنگار نیوزلندی که به تازه‌گی باردار شده بود، در مقاله‌ای به نیوزلند هرالد گفته است، که به دلیل رد درخواست انتقالش از سوی اداره مهاجرت این کشور، نمی‌تواند از افغانستان، جایی که برای تهیه گزارش رفته بود، خارج شود.
او پس از رد درخواستش از سوی دولت نیوزلند به دلیل محدودیت‌های کرونایی، از طالبان درخواست کمک کرد؛ و طالبان به وی پناه‌گاه فراهم کردند.
گفتنی است که نیوزلند، کشوری با پنج میلیون نفر جمعیت، تا به حال ۱۵ هزار و ۹۱۰ مورد تأیید شده ویروس کرونا و ۵۲ مورد مرگ ناشی از این ویروس داشته است. به همین دلیل این کشور در سال ۲۰۲۰ مرزهایش را به روی خارجی‌ها بست.

حجاج الحق ارلات

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button