افغانستانگزارش ها

کمال الدین مایار، با هزینه بیش از یک میلیون دالر کشتارگاه مرغ در مزارشریف راه اندازی کرد

مزارشریف یکی از شهرهای بزرگ در شمال افغانستان و قلب تپیده‌ی اقتصاد ولایت‌های شمالی محسوب می‌شود‌.
با تحولات اخیر اقتصاد کشور سیر نزولی را طی می‌‌کند، اما امارت اسلامی و تاجران ملی در تلاش بهبود وضعیت اقتصادی استند.
به گزارش خبرگزاری توانا: کمال الدین مایار، با سرمایه گذاری یک میلیون و یکصد هزار دالر کشتارگاه مرغ را در شهرمزارشریف برای نخستین بار راه اندازی کرده است او می‌گوید: “در کشتارگاه مرغ زمینه کار برای 40 نفر با ذبح 16 تن مرغ و عرضه آن در بازارهای داخلی در روز فراهم شده است”.
آقای مایار بر این باور است، که این کشتارگاه گوشت مرغ مورد نیاز بازار داخلی ولایت بلخ و ولایات همجوار را فراهم می کند، و مرغ‌ها قبل از ذبح شدن توسط متخصصین بررسی می شوند، تا مریض نباشند، یا امراضی را به مردم انتقال ندهند.
اسدالله اسدی، عضو اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولایت بلخ در این زمینه اظهار داشت: “چنین اقداماتی برای پیشرفت اقتصادی مفید و ستودنی است و باید حکومت از این کشتارگاه مرغ و از سرمایه‌گذاری این چنینی استقبال و حمایت کند”.
مولوی قدرت الله طارق شهردارشهرمزارشریف نیز در مراسم افتتاح این کشتارگاه به رسانه ها گفت: “راه اندازی کشتارگاه مرغ باعث جلوگیری از شیوع و پخش امراض در میان شهروندان می شود، و ما خواهان این هستیم که جلو افرادیکه مواشی و مرغ‌ها را در کنار سرک‌ها ذبح می کنند، گرفته شود.
وی خاطر نشان ساخت: “کشتارگاه مواشی از قبیل گاو، گوسفند و بز بزودی در شهرمزارشریف راه اندازی خواهد شد، تا از کثافت، خون، بو و تعفن حاصل از کشتار مواشی و مرغ در سطح شهر جلوگیری شود”.

محمد صادق رضائی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button