افغانستانگزارش ها

واکنش امارت اسلامی به گفته های وزیر داخله پاکستان

امارت اسلامی طالبان گفته های وزیر داخله پاکستان را در باره افتادن تجهیزات نظامی برجامانده ناتو در افغانستان به دست تحریک طالبان پاکستان رد می کند.

معاون سخنگوی امارت اسلامی تاکید می‌ورزد که به هیچ گروهی به شمول تحریک طالبان پاکستان در افغانستان پناه داده نمیشود و از قلمروی این کشور در برابر دیگران کار گرفته نخواهد شد.

بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، گفت: «ما اطمینان می‌دهیم و تعهد می‌سپاریم که از خاک ما برای هیچ کشوری آسیب و کدام تهدیدی متوجه نیست و مشکلات که در داخل پاکستان است آن مشکلات درونی خود آنهاست.»

پاکستان که سال ها است به پرورش و پناه دادن به گروه های هراس افگن متهم است اکنون ادعا می کند که تحریک طالبان پاکستان از خاک افغانستان برای طرح ریزی حمله ها در خاک پاکستان کار می گیرد.

وزیر داخله پاکستان همین دو روز پیش ادعا کرد که جنگجویان تحریک طالبان پاکستان برای حمله در آن کشور از تجهیزات نظامی برجامانده ناتو در افغانستان کار می گیرند.

شیخ رشید احمد، وزیر داخله پاکستان، گفت:«آنان از جنگ افزار هایی که از نیروهای ناتو برجاه مانده اند استفاده کرده اند. از دید من طالبان افغان برای فهماندن طالبان پاکستانی تلاش های زیادی کرده اند اما آنان نمی فهمند.آنان در ولایت های کنر، ننگرهار، نورستان، پکتیا و خوست که با ما هم مرز اند حضور دارند و حمله ها را در پاکستان انجام می دهند حمله هایی که افزایش یافته اند.»

خبرگزاری توانا شُمیسا یعقوبی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنان بخوانید
Close
Back to top button