افغانستانگزارش ها

توزیع هشت هزار تن گندم در چهار ولایت سمت شمال

مسئولان محلی بلخ می‌گویند؛ که دولت مرکزی برای کاهش فقر و جلوگیری از بحران اقتصادی هشت هزار تن گندم، که در سیلوی ولایت بلخ ذخیره بود، را برای چهار ولایت؛ در شمال توزیع خواهد کرد.
مولوی جاوید صدیقی سرپرست ریاست سیلوی ولایت بلخ می‌گوید: “هشت هزار تن گندم کمکی کشور هندوستان، که در سیلوی بلخ ذخیره شده بود، برای کاهش فقر و جلوگیری از بحران اقتصادی در ولایت‌های بلخ، جوزجان، سرپل و فاریاب توزیع شده است.
به گزارش خبرگزاری توانا و به نقل از آژانس اطلاعاتی باختر؛ سرپرست ریاست سیلوی بلخ گفته است: “از هشت هزار تن گندم، بیش از سه هزار تن آن برای ولایت بلخ تخصیص داده شده، که این مقدار گندم، در ولسوالی‌های ولایت بلخ بر اساس نفوس آن توزیع خواهد شد.
مولوی محمد ظفر حنیفی نماینده ریاست زراعت ولایت بلخ نیز؛ توزیع گندم را در چنین شرایطی برای مردم فقیر و بی‌بضاعت مفید می‌داند.
باشنده‌گان ولسوالی‌های کالدار و شورتپه، که از گندم کمک شده، مستفید شدند، می‌گویند در شرایط بد اقتصادی، که فقر و بیکاری دامنگیر دولت و ملت شده و با دریافت یک بوری گندم می‌توان تا چند وقت چاره‌ی کرد، اما این کمک ها را بسنده نمی‌داند و می گویند؛ خواهان دریافت کمک‌های بیشتر است.
شرف‌الدین باشنده ولسوالی کالدار که امروز برای دریافت گندم خویش به سیلوی ولایت بلخ آمده بود، از توزیع گندم بسیار خوش بوده می‌گوید: “وضعیت زندگی‌اش بسیار خراب می‌باشد، از اینکه در سرمای زمستان صاحب یک بوری گندم می گردد، بسیار خرسند است”.
حفیظ الله باشنده ولسوالی شورتپه ولایت بلخ نیز از توزیع گندم برای مردم فقیر و نادار خوشحال به نظر می‌رسید، او از دولت و نهادهای کمک کننده خواست، که به کمک‌های غذایی خویش ادامه دهند، بخاطریکه وضعیت اقتصادی مردم بسیار خراب است.
این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد، که چندی قبل سازمان جهانی غذا (WFP ) نیز برای هزاران خانواده‌ی فقیر در ولایت بلخ مواد غذایی توزیع نموده بود.
محمد صادق رضایی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button