افغانستانگزارش ها

مرگ کودک شش ساله زابلی؛ چاه‌های کشف نشده را کشف کرده و آن را بپوشانید

در پی مرگ کودک شش ساله زابلی پس از افتادن به چاه، سراج‌الدین حقانی؛ سرپرست وزارت امور داخله دولت امارت اسلامی افغانستان، به همه مسئولان محلی در ولایات و ولسوالی‌ها دستور داده، تا صاحبان چاه‌ها را ملزم به پوشاندن آن کنند.
به گزارش خبرگزاری توانا: وزارت امور داخله با نشر اعلامیه به نقل از سراج الدین حقانی، وزیر امور داخله گفته است، در پی حادثه دلخراش حیدر در ولایت زابل، به شما دستور داده شده است، که هیات ویژه‌ای را تعیین کنید، تا تعداد دقیق چاه‌های کشف نشده را بررسی کرده، و از صاحبان آنها بخواهید، که چاه های آنها را بپوشانند.
همچنان در این اعلامیه، تاکید شده است که؛ از ملا امامان مساجد نیز بخواهید، تا مردم را نسبت به اهمیت پوشاندن، چاه‌هایی که قابل استفاده نمی‌باشند، آگاه سازند، تا در آینده از این گونه فجایع جلوگیری شود.
این دستور وزارت امور داخله پس از آن صادر شده است، که یک کودک شش ساله زابلی پس از افتادن در چاه و تلاش‌های فروان امدادگران؛ برای نجات جان او، ناکام ماند.
تیم امداد برای رسیدن به این پسر بچه تونلی را در زمین حفر کرده بود. قرار بود او از طریق هلیکوپتر به شفاخانه‌ای در کابل برای مداوای فوری پزشکی منتقل شود، اما این کودک شش ساله زابلی جان باخت‌.
محمد یعقوب مجاهد؛ وزیر دفاع، عبدالباری عمر؛ وزیر صحت عامه؛ انس حقانی؛ مشاور ارشد وزارت امور داخله و تیم‌های فنی و بهداشتی نیز برای رسیدگی به عملیات نجات “حیدر” از چاه به محل رویداد رفته بودند.
رویداد مشابه کمتر از دوهفته پیش در مراکش اتفاق افتاده بود، یک کودک مراکشی در چاه عمیق افتاده، پس از چهار روز تلاش امدادگران مراکشی، برای نجات جان کودک به ناکامی انجامید و کودک جان باخت.

محمد صادق رضایی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button