افغانستانگزارش ها

حریق ۳۷ تن دارو و مواد خوراکی تاریخ گذشته توسط صحت عامه بلخ

ریاست صحت‌ عامه‌ بلخ؛ طی یک اقدام ۳۵ تن دارو تاریخ گذشته و ۲ تن مواد خوراکی را از دواخانه‌ها و سطح شهر مزارشريف جمع آوری کرده، به آتش کشیدند.
داکتر نجیب الله توانا؛ رئیس صحت عامه ولایت بلخ می‌گوید: “۳۵ تن دوای تاریخ گذشته و ۲ تن مواد خوراکه، که توسط تیم نظارتی ریاست صحت عامه بلخ و صحت محیطی ریاست صحت عامه بلخ جمع آوری شده بود، حریق گردید”.
آقای توانا افزود: “تیم نظارتی صحت عامه ولایت بلخ بصورت دوام‌دار در نقاط مختلف شهر فعالیت دارند، و همه روزه دواخانه‌ها و دکاکین را بررسی می‌کنند، و به کسی اجازه داده نمی شود، تا ادویه یا مواد خوراکی بی کیفیت و تاریخ گذشته را بالای مردم بفروشند، او هشدار می‌دهد؛ با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت”.
در همین حال مسئولین در اتحادیه دوا فروشان شهرمزارشریف می‌گویند: “داروهای تاریخ گذشته حیات مردم را به خطر مواجه می‌سازد، و تلاش‌ها برای نظارت و بررسی از دارو فروشان و دواخانه‌ها همیشه باید وجود داشته باشد”.
آقای توانا با اشاره به کنترول قیمت دارو در دواخانه‌های سطح شهرمزارشریف می‌گوید: “ما به زودی نرخ‌نامه را برای دواخانه‌ها صادر خواهیم کرد، که بعد از آن هیچ کسی نمی‌تواند، بیش از ۱۵ فیصد مفاد بگیرند”.
در همین حال برخی از شهروندان شهرمزارشریف از بلند بودن قیمت دارو در دواخانه ها شکایت دارند، و از مسئولین خواهان توجه‌ی جدید در این زمينه هستند.

محمد صادق رضایی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button