افغانستانگزارش ها

گشایش کارگاه آموزشی ویژه بانوان؛ مولوی قدرت‌الله: به گفته‌‌ها و تبلغات دشمن گوش ندهید

امروز دوشنبه (۹ حوت) یک مرکز آموزشی و تولیدی خیاطی؛ برای چهل تن از بانوان در بازار رابعه بلخی که ویژه بانوان می‌باشد، توسط شاروال مزارشریف گشایش یافت.
به گزارش خبرگزاری توانا: مولوی قدرت‌الله طارق شاروال مزارشریف در همایش کارگاه آموزشی خیاطی گفت: “ما از کارهای اقتصادی بانوان حمایت و استقبال می‌کنیم، و هر نوع مشکلی که آنها در راستای کاری‌شان داشته باشند، و از توان شاروالی باشد، حل می نمایند”.
شاروال شهر مزار شریف؛ “از بانوان و مردم خواست، که به گفته‌ها و تبلغات مخالفین که گویا امارت اسلامی افغانستان به بانوان حق کار نمی‌دهد، گوش ندهند؛ ما به تمام بانوان در راستای فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در چوکات دین مبین اسلام فرصت می‌دهیم، که نمونه آن گشایش امروز کارگاه آموزشی و تولیدی خیاطی می‌باشد”.
بانو حبیبه امینی مسئول بازار رابعه بلخی که ویژه بانوان‌ است می‌گوید: “بعد از حاکمیت امارت اسلامی این نخستین باریست که یک مرکز آموزشی خیاطی برای چهل تن از بانوان راه اندازی می‌گردد؛ که این کار سبب علاقمندی و تشویق بانوان به کارهای اقتصادی و آموزشی می‌گردد”.
زهره حسینی مسئول آموزش (مرکز خیاطی) این کارگاه است؛ می‌گوید: “علاوه بر درس و تعلیم؛ بانوان می‌توانند، خیاطی را بیاموزند؛ از این طریق مشکلات اقتصادی خویش را حل نمایند”.
بانو حسینی می‌فزاید: ” نبود امکانات خیاطی، ماشین‌های خیاطی و عدم امکانات مادی را، از مشکلات عمده‌ی این کارگاه می‌شمارد، او از نهادهای همکار برای رشد اقتصادی بانوان خواست، که قرضه‌های کوتاه مدت و دراز مدت را برای بانوان بدهند، تا بانوان بتوانند با روحیه خوب تلاش نمایند”.
بعد از حاکمیت امارت اسلامی و توقف کارهای بانوان این نخستین باریست، که یک مرکز آموزشی و تولیدی برای بانوان در بازار رابعه بلخی که ویژه بانوان است، راه اندازی شده است. پیش از این هم برخی از بانوان در مارکیت رابعه بلخی مصروف کار بودند.

محمد صادق رضایی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button