افغانستانگزارش ها

پاکستان خواستار تحقیقات مشترک در مورد شلیک «اشتباهی» موشک توسط هند شده است

پاکستان روز شنبه، ۱۲ مارچ، خواستار بررسی مشترک در مورد شلیک موشک از سوی هند شده است. هند روز جمعه اعلام کرد که یک موشک به‌گونه اشتباهی به سوی پاکستان شلیک شده و به دادگاه عالی این کشور دستور تحقیق داده است.

 

خبرگزاری رویترز اکنون گزارش داده است که پاکستان تصمیم دهلی نو برای انجام تحقیق داخلی در مورد این حادثه را رد کرده و از جامعه بین‌المللی خواسته است که در این زمینه نقش ایفا کند.

 

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای تأکید کرده است که با یک توضیح ساده از سوی مقام‌های هندی نمی‌تواند به چنین موضوع جدی نپردازند. این وزارت افزوده است که پاکستان خواهان تحقیقات مشترک برای اثبات دقیق حقایق مربوط به این حادثه است.

 

هند اما روز جمعه اعلام کرد که این موشک به دلیل نقص فنی در حین تعمیر و نگهداری معمول به‌گونه تصادفی به سمت پاکستان شلیک شده است.

 

با این‌همه، وزارت امور خارجه پاکستان تصریح کرده است که جامعه بین‌المللی باید «نقش لازم را در ارتقای ثبات در یک محیط هسته‌ای» ایفا کند و در مورد «عواقب وخیم» در صورتی که هر گونه تفسیر نادرست از سوی یکی از طرف‌ها منجر به تشدید تنش شود، هشدار داده است.

 

گفتنی است که هند و پاکستان از دیرگاهی روابط پرتنش دارند. این دو کشور که به سلاح هسته‌ای مجهز هستند، حداقل تاکنون سه بار باهم جنگیده‌اند.

 

خبرگزاری توانا ــ بهار سینایی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button