جهانگزارش ها

کمیسیون انتخابات پاکستان: برگزاری انتخابات طی ۳ ماه امکان‌پذیر نیست

کمیسیون انتخابات پاکستان پس از انحلال پارلمان این کشور و برگزاری انتخابات زودهنگام، اعلام کرده است که برگزاری انتخابات طی ۳ ماه در این کشور امکان‌پذیر نیست.

کمیسیون انتخابات پاکستان امروز سه‌شنبه، ۵ اپریل گفته است که مشکلات قانونی و چالش‌های متعدد در این روند وجود دارد که برگزاری انتخابات طی ۳ ماه را ناممکن می‌سازد.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از مقام‌های کمیسیون انتخابات این کشور گزارش داده‌اند که آماده‌گی برای برگزاری انتخابات سراسری در این کشور به ۶ ماه زمان نیاز دارد.

کمیسیون انتخابات پاکستان افزوده است که تدارک مواد انتخاباتی، تنظیم برگه‌های رای‌دهی و انتصاب و آموزش کارکنان رای‌دهی نیز از جمله چالش‌های عمده این روند است.

به گفته این کمیسیون، براساس بند ۱۴ قانون انتخابات پاکستان، کمیسیون انتخابات باید ۴ ماه پیش از برگزاری انتخابات، برنامه انتخاباتی را اعلام کند.

در همین حال این کمیسیون گفته است که برگزاری انتخابات مستلزم دستگاه‌های رای‌گیری الکترونیک و اعطای حق رای به پاکستانی‌های خارج از کشور است.

به دنبال اعلام انحلال پارلمان پاکستان، عمران خان به رییس جمهور این کشور توصیه کرد که انتخابات در مدت ۹۰ روز آینده برگزار شود.

این در حالی است که پس از انحلال پارلمان پاکستان، قرار بود روز گذشته دادگاه عالی این کشور بررسی نهایی خویش را در این مورد اعلام کند؛ اما حکم خود را به تعویق انداخت و از مخالفان دولت خواست تا توضیح دهند که چرا حکم ۳ اپریل قاسم سوری، معاون رییس پارلمان پاکستان درباره قطعنامه رای عدم اعتماد به نخست‌وزیر این کشور غیرقانونی بوده است.

خبرگزاری توانا ــ لیلا محمدی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button