افغانستانگزارش ها

بنیاد خیریه افغان نجات امروز در کابل افتتاح گردید.

همزمان با افزایش فقر،بیکاری و نگرانی‌ها از بحران بشری ناشی از گرسنگی در افغانستان شماری از خیرین، بنیاد خیریه افغان نجات را به منظور دستگیری افراد بی‌بضاعت و ریشه‌کن کردن دامن فقر از جامعه افتتاح کردند.
به گزارش خبرگزاری توانا؛ صابر نواز رئیس این بنیاد امروز دوشنبه(22 حمل سال 1401 هجری خورشیدی) در مراسم افتتاح این بنیاد گفت: “کار تشکیل این بنیاد 9 ماه قبل توسط برخی افراد بشر دوست آغاز شد و امروز شاهد افتتاح آن می‌باشیم”.
آقای نواز هدف از تشکیل این بنیاد را ریشه کردن فقر علمی و اقتصادی در کشور عنوان کرده افزود: “بیش از 160 تن که شامل خیرین، اساتید دانشگاه‌ها و علمای دین می‌باشند، در رهبری این بنیاد قرار دارند و با هم تلاش خواهیم نمود، تا ریشه‌های فقر علمی و اقتصادی از جامعه برداریم”.
وی بیان داشت: بنیاد خیریه افغان نجات تا هنوز کدام حمایت کننده داخلی و خارجی ندارد، اما خیرین و تاجران ملی و بین المللی را در داخل و خارج دعوت می‌کنیم تا پول‌های زکات خویش را به این بنیاد داده تا ما آنرا در یک پروسه شفاف به مستحقین آن برسانیم.
مولوی عبدالخالق صادق معین تضمین کیفیت وزارت معارف خطاب به مسوولان این بنیاد گفت: “از امروز مسوولیت شما شروع شده است شما اعتماد مردم عام را بدست بیاورید اگر اعتماد و باور مردم را بدست بیاورید واقعآ افغان نجات شده باعث کاهش فقر خواهید شد”.
او گفت: “اگر خدای نا خاسته شما با عدم شفافیت قلوب مردم عام را بدست نیاورید بنیاد شما به ناکامی مواجه خواهد شد”.
مفتی گل احمد صدیقی از اعضای رهبری این بنیاد نیز گفت:” پیامبر بزرگ اسلامی حضرت محمد مصطفی(ص) بهترین امت را کسانی معرفی می‌کند که خیرش به کسی دیگر برسند”.
او گفت: “در بنیاد خیریه افغان نجات تبعیض و تعصب وجود ندارد در این بنیاد جوانان از همه ولایات کشور حضور دارند و با دنبال یک هدف مقدس که همانا ریشه کن فقر اقتصادی از جامعه می‌باشند با هم کار می‌کنند”.
وی با بیان اینکه امروز جامعه ما به یک اقتصاد مقدر یک برنامه اساسی برای کاهش فقر نیاز دارد تاکید کرد، که مسوولان این بنیاد تلاش خواهند کرد تا پول جمع‌آوری شده در این بنیاد را به صورت شفاف به مستحقین آن برسانند.
او گفت: “اگر‌تاجران ملی افغانستان واقعآ پول زکات خویش را به طریق شفاف به فقرای کشور بدهند ما دیگر فقیری در افغانستان نخواهیم داشت”.
مولوی محمد سرور سروری آمر مجمع علمی وزارت حج ارشاد و اوقاف گفت:” افغان‌‎ها خواهان ایجاد یک بنیاد و اساس آبادی هستند که در این قسمت همه اقشار جامعه مکلف و مسوولیت دارند که چگونه کشور را به سوی رفاه و ترقی سوق بدهند.
او تاکید کرد تا زمانیکه ما خود کمر به آبادی کشور بسته نکنیم دیگران به ما کمک نخواهند کرد چیز در 20 سال گذشته به خوبی ثابت شده اند.
بنیاد خیریه افغان نجات درحالی افتتاح می‌شود با تحولات سیاسی و نظامی سال گذشته در افغانستان نهاد‌های مددرسان ملی و بین المللی از بحران بشری در افغانستان هشدار داده اند.
مسوولان کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز گذشته اعلام کردند مردم افغانستان با بحران عدم مصونیت غذایی و سوء تغذیه حاد روبرو می‌باشند.
مسوولان این نهاد روز گذشته در صفحه تویترش نوشته که بسیاری از کودکان افغان به خاطر کار و حمایت خانواده‌های‌شان مجبور شده‌اند تا مکتب را ترک کنند و همچنان میلیون‌ها تن دیگر به شمول کودکان با سوء تغذیه حاد روبرو می‌باشند.
سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button