افغانستانجهانگزارش ها

پاکستان کاردار سفارت طالبان در اسلام‌آباد را احضار کرد

وزارت خارجه پاکستان  احمدشکیب کاردار سفارت امارت اسلامی در اسلام‌آباد را احضار کرده است.

وزارت خارجه پاکستان امروز شنبه، ۲۷ حمل در خبرنامه‌ای گفته است که  احمدشکیب کاردار سفارت طالبان در اسلام‌آباد را در پیوند به «حمله بیرون مرزی» احضار کرده است.

رسانه‌های پاکستانی روز پنج‌شنبه هفته گذشته گزارش داده بودند که در حمله تحریک طالبان پاکستانی، ۷ تن از سربازان این کشور در وزیرستان شمالی کشته شدند.

وزارت خارجه پاکستان در این خبرنامه از افزایش تحریکات طالبان پاکستانی ابراز نگرانی کرده است.

براساس این خبرنامه، وزارت خارجه پاکستان ادعا کرده که تیراندازی  تحریک طالبان پاکستانی از خاک افغانستان صورت گرفته و ازاین‌رو خواستار برخورد قاطع با عاملان این قضیه شده است.

وزارت خارجه پاکستان از کاردار سفارت امارت اسلامی در اسلام‌آباد خواسته است تا از کابل بخواهد تماس‌های دوجانبه را برای جلوگیری از چنین حوادثی افزایش دهد.

وزارت خارجه پاکستان در حالی کاردار سفارت امارت اسلامی در اسلام‌آباد را احضار می‌کند که بامداد امروز، نیروهای هوایی پاکستان بخشی‌هایی از ولایت‌های خوست و کنر را بمباران کردند.

گزارش‌ها از خوست و کنر حاکی از آن است که در نتیجه این بمباردمان‌ها ۳۰ تن در خوست به شمول زنان‌ و‌ کودکان و ۴ کودک و یک زن در کنر کشته شده‌اند.

گفتنی است که پاکستان از  چندین سال به این‌سو هرازگاهی بخش‌هایی از مناطق شرقی افغانستان را راکت‌باران می‌کند که بیشتر مواقع از غیرنظامیان قربانی می‌گیرد.

خبرگزاری توانا ــ بهار سینایی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button