افغانستانگزارش ها

وزارت داخله امارت اسلامی: پس از عید روند توزیع یونیفورم تازه آغاز خواهد شد

پس از گذشت نزدیک به هشت ماه از روی کارآمدن دوباره امارت اسلامی در افغانستان، اکنون وزارت داخله می‌گوید که کار یونیفورم نیروهای امنیتی تکمیل شده است و پس از ماه رمضان به نیروهای امنیتی توزیع خواهد شد.

عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت داخله گفت: «کار یونیفورم نیروهای پولیس امارت اسلامی تکمیل شده است و بعد از عید روند توزیع آن آغاز خواهد شد. در قدم نخست یونیفورم به مجاهدین که در کابل استند توزیع خواهد شد و پس از به مجاهدین که در ولایات است توزیع خواهد شد.»
از سویی هم، برخی از پایتخت نشیینان می‌گویند که مشخص نشدن یونیفورم نیروهای امارت سلامی سبب چالش‌های از جمله سرقت‌های مسلحانه به شهرواند کشور شده است.

ذبیح، باشنده پایتخت گفت: «از امارت اسلامی خواهشمند هستیم تا به ارگان‌های امنیتی یک یونیفورم مشخص را ایجاد کند.»
محمد اسماعیل،باشنده کابل گفت:«امارت اسلامی باید یونیفورم نیروهای امنیتی را مشخص کند بخاطر این که فرق میان دزدان و افراد نظامی شود و جلو افراد استفاده جو و سرقت‌های مسلحانه گرفته شود.»

در همین حال، شماری از آگاهان نظامی داشتن یونیفورم را در کاهش جرایم جنایی در کشور مهم می‌دانند و می‌گویند که داشتن یونیفورم نظم را میان نیروهای امنیتی و دفاعی نشان می‌دهد.

اسد الله ندیم، آگاه مسایل نظامی گفت: «بدون یونیفورم در حقیقت یک نوع بی دسپلینی را در جامعه در اداره امور نظامی بوجود می‌آورد که اعتماد به کسانی که سلاح در دست دارند از بین می‌رود.»

صادق شینواری، آگاه مسایل نظامی گفت: «توزیع یونیفورم جدید به پولیس افغانستان بر علاوه اینکه سبب کاهش جرایم در کشور می‌شود همچنان سبب تفکیک میان افراد و منصوبین امنیتی می‌شود.»

پیش از این نیز بارها مسوولان امارت اسلامی گفته اند که یونیفورم‌های مشخص شده را به نیروهای دفاعی و امنیتی امارت اسلامی توزیع می‌کنند اما اکنون که نزدیک به هشت ماه از روی کارآمدن دوباره امارت اسلامی در کشور می‌گذرد تا هنوز نیروهای امارت به یونیفورم‌های مشخص شده ملبس نشده اند.

خبرگزاری توانا ــ مختار صارم

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button