افغانستانگزارش ها

شورای علمای شیعه بلخ حمله نظامیان پاکستانی به افغانستان را محکوم کرد

در ادامه واکنش‌ها به حمله نظامیان پاکستانی در ولایت‌های خوست و کنر، شورای علمای شیعه بلخ با نشر اعلامیه‌ای حمله‌ی اخیر نظامیان پاکستانی را محکوم کرده و خواهان پیگیری آن از سوی نهادهای بین المللی شدند.
در عین حال وزارت دفاع امارت اسلامی می‌گوید، افغانان را مجبور به جواب باالمثل نکنید.
عنایت خوارزمی سخنگویی وزارت دفاع در پیام ویدئویی که در حساب توییتراش نشر کرده بیان داشته است: “که حمله پاکستان به ولایت‌های کنر و خوست یک عمل غیر انسانی و ظالمانه بوده، و این عمل پاکستان را نقض قوانین بین المللی و اصول دیپلوماتیک دانسته است”.
وی در ادامه اظافه نموده که: “هیچ کشوری نباید مردم افغانستان را امتحان و وادار به عمل بالمثل کند. چون مردم افغانستان در طول تاریخ ثابت ساخته است، که هیچ تجاوزگری را بی‌جواب نمی‌گذارند.
همچنان تحریک طالبان پاکستانی یا ( TTP) به نن تکی آسیا گفته است که، پاکستان می خواهد شکست خود را، در مقابل طالبان توسط حمله به کمپ آوارگان وزیرستان و باجور در خوست و کنر پنهان کند.
طالبان پاکستانی در بیانیه حمله ارتش پاکستان به کمپ غیر نظامیان در خوست و کنر را محکوم کرده گفته؛ حمله‌ای که توسط نظامیان پاکستانی در (۱۶آپریل) سال جاری در خوست و کنر صورت گرفته؛ افراد غیر نظامی را هدف قرار داده‌اند.
طالبان حمله به کودکان و زنان را ناجوانمردانه خوانده، و گفته‌اند؛ همین دلیل ما است که باید در میدان جنگ حضور داشته باشیم و بجنگیم.
این حمله در ۱۶ آپریل سال جاری بالای کمپ آوارگان وزیرستانی و باجور واقع در ولایت خوست و کنر در امتداد حظ دیورند توسط نظامیان هوایی پاکستان صروت گرفته که پیشتر از ۴۰ غیرنظامی کشته بر جا گذاشت، اکثر کشته شدگان خانم ها و کودکان بوده است. مجتبی خوشیوال

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button