افغانستانجهانگزارش ها

سه نماینده‌ی امارت اسلامی به سفارت افغانستان در ایران فرستاده شدند

به گزارش خبرگزاری توانا و به نقل از بی بی سی؛ منابعی تائید می کنند، که سه نماینده‌ی امارت به سفارت افغانستان، در ایران رفته‌اند و دولت ایران نیز درخواست، پذیرش آن‌ها را قبول کرده است.

از میان این سه نفر؛ یکی از آنان دبیرسوم و دو نفر دیگر کارمند عادی هستند. بعد از سقوط نظام جمهوری در افغانستان و به قدرت رسیدن امارت اسلامی در این کشور، سفرای معرفی شده‌ از طرف دولت پیشین، به وظیفه‌‌اش به عنوان سرپرست در سفارت افغانستان، در تهران ادامه داده است.

سخن‌گوی وزارت خارجه ایران سعید خطیب زاده، در واکنش به این موضوع گفته است که: رفت‌و‌‌آمد دیپلمات‌ها میان دو کشورها بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی امر عادی است، و ربطی به شناسایی هیات حاکمه جدید افغانستان و موضوعات دیگر ندارد.

این در حالی است که، اغلب سفارت‌های افغانستان توسط سفیرهای پیشین اداره می شوند، و با گذشت (۸ ماه) از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، تا هنوز هیچ کشوری دولت سرپرست آن‌ها را به رسمیت نشناخته‌اند.

تعدادی از سفیران و دیپلومات‌های افغانستان بعد از تسلط طالبان بر افغانستان؛ به کشورهای مختلف پناهنده شده‌اند، و تعدادی هم، همچنین به فعالیت در سفارت‌های خود ادامه می دهند.

شمایل موسوی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button