افغانستانگزارش ها

روند توزیع کمک‌های بشر دوستانه عربستان سعودی در افغانستان آغاز گردید.

مسئولان سفارت عربستان در کابل از آغاز روند توزیع کمک‌های بشری (بنیاد خیریه ملک سلمان) در هفت ولایت کشور خبر داده، می‌گویند؛ که در این روند برای 18 هزار و 600 افغان نیازمند مواد غذایی توزیع می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری توانا؛ بدر الابراهیم العتبی معاون سفیر سفارت عربستان در کابل بعد از ظهر روز دوشنبه(5 ثور سال 1401 هجری خورشیدی) گفت: ” بنیاد خیریه ملک سلمان با در نظر داشت، وضعیت بد اقتصادی و افزایش روز افزون فقر در افغانستان برای 18 هزار و 600 افغان نیازمند در هفت ولایت افغانستان مواد غذایی توزیع می‌کند”.
به گفته‌ی العتبی؛ بسته‌های خوراکی این بنیاد خیریه، برای نیازمندان ولایات کابل، ننگرهار، کنر، پکتیا، هرات، بلخ، و قندهار توزیع می‌گردد.
معاون سفیر عربستان گفت: ” کشورش در شرایط بد، اقتصادی مردم افغانستان تلاش دارد، تا با توزیع کمک‌های بشری دست‌گیر نیازمندان این کشور باشد”.
به اساس معلومات مسئولان سفارت عربستان هر بسته‌ای کمکی (6 قلم) مواد خوراکی است؛ که شامل 40 کیلو آرد، 5 کیلو برنج، 5 کیلو لوبیا، 5 کیلو شکر، 2 کیلو خرما و 5 لیتر روغن می‌باشند.
مسئولان سفارت عربستان می‌گویند؛ که قرار است 4 هزار خانواده نیازمند در کابل، 3200 خانواده در ننگرهار، 1200 خانواده‌ی کنری، 1200 خانواده در پکتیا، 3 هزار خانواده در هرات، 3 هزار خانواده در بلخ و 3 هزار خانواده دیگر در ولایت قندهار از این کمک‌ها مستفید شوند.
این کمک‌ها بشری، یک میلیون دالر امریکایی هزینه برداشته‌اند؛ که ازسوی بنیاد خیریه ملک سلمان تمویل می‌گردد.
این کمک‌ها درحالی صورت می‌گیرد، که نهاد‌های مددرسان ملی و بین المللی از وقوع بحران بزرگ بشری در افغانستان نگرانی کرده، و می‌گویند؛ که با تحولات سال گذشته در این کشور مردم افغانستان با سونامی گرسنگی مواجه هستند.
سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button