افغانستانگزارش ها

برای بیش‌تر از ۳ هزار خانواده بی بضاعت یک موسسه خیریه مواد غذایی توزیع کرد

مسوولین ریاست امور مهاجرین ولایت کابل به همکاری (موسسه همسایه‌گان نیک بین‌المللی) برای بیش از 2700 خانواده نیازمند درغرب کابل مواد غذایی توزیع نموده‌اند.
به گزارش خبرگزاری توانا؛ مولوی عبدالمتین رحیم زی، رئیس امور مهاجرین ولایت کابل امروز سه شنبه(20 ثور سال 1401 هجری خورشیدی) هنگام توزیع این مواد غذایی به مستحقین گفت: ” ما با همکاری موسسه همسایه‌گان نیک بین المللی 2700 خانواده‌ی مستحق در غرب کابل را شناسایی کرده، برای آنها مواد غذایی توزیع می‌کنیم”.
مولوی رحیم زی گفت: “ما به همکاری این موسسه روز گذشته برای 900 خانواده، مواد غذایی توزیع کردیم و امروز هم 300 خانواده مواد دریافت کردند، و متباقی مستحقیق شناسایی شده نیز مواد‌شان را فردا و پس فردا دریافت می‌کنند”.
وی با بیان اینکه بالای ما فرض است، که تمام مستحقین نواحی مختلف شهر کابل را شناسایی کنیم؛ گفت: “هیچ کسی خود را بیگانه احساس نکند؛ تیم سروی، تمام مستحقین را شناسایی کرده و تحت حمایت‌های مالی قرار می‌دهند”.
به گفته مولوی رحیم زی برخی وکلای گذر تلاش دارند که، لیست‌های فرمایشی برای تیم سروی ما بدهند، اما هیچ کسی حق ندارد، لیست فرمایشی برای ما بدهند و ما دست خائنین را قطع می‌کنیم.
او ازمسوولان موسسات خواست، که با قناعت دادن دونر‌هاشان دراین شرایط دست مردم افغانستان را گرفته به کمک‌های‌شان برای نیازمندان ادامه دهند.
رئیس امور مهاجرین ولایت کابل می‌گوید: “که رهبری امارت اسلامی برنامه‌های دقیق روی دست دارند؛ که با تطبیق آن درآینده‌ی نزدیک هیچ نیازمند درکشور نخواهیم داشت”.
مسوولان موسسه همسایه‌گان نیک افغانستان می‌گویند: “که کمک‌های بشری‌شان برای بیش از 2700 خانواده‌ی نیازمند، شامل (یک بوری آرد 50 کیلویی، یک بوری برنج 24 کیلویی و دو بشکه روغن 10 لیتره) می‌باشند، که این کمک‌ها درآینده هم در ولایات مختلف ادامه می‌یاید”.
این درحالی است، که روز گذشته نیز ریاست مهاجرین ولایت کابل با همکاری سه موسسه بین المللی برای نزدیک به 2 هزار خانواده‌ی نیازمند در کابل و ولسوالی سروبی مواد غذایی شامل (آرد، روغن، لوبیا، شکر، چای و خرما) توزیع کرده بود.
این کمک‌ها درحالی صورت می‌گیرد، که با تحولات سیاسی و نظامی سال گذشته در افغانستان نهاد‌های ملی و بین المللی از بحران بزرگ بشری در افغانستان هشدار داده، می‌گویند که حدود 24 میلیون نفوس افغانستان زیر خط فقر قرار دارند.
سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button