افغانستاناقتصاد و توسعهگزارش ها

بنیاد خیریه حمایت از زنان افغان برای بیش از سه هزار خانم بی بضاعت زمینه اشتغال زایی را فراهم کرد

بنیاد خیریه حمایت از زنان بی بضاعت  دیروز (سه شنبه، ۱۷ جوزا ۱۴۰۰) در یک کنفرانس خبری تحت نام خودکفایی زنان بی بضاعت در بخش تجارت کوچک اعلام کرد که برای بیش از سه هزار خانم بی بضاعت زمینه کار فراهم کرده است. این برنامه با حضور داشت شمیلا حسن زی رییس بنیاد خیریه حمایت از افغان، نازی حسن زی معاون بنیاد، نماینده کمپنی کوچی حسن زی و خبرنگاران دایر گردید.

خانم شمیلا حسن زی، رییس بنیاد خیریه حمایت از زنان افغان با اشاره به اقتصاد ضعیف زنان بی بضاعت گفت: “بنیاد خیریه حمایت از زنان مدت دوسال است که در سراسر افغانستان فعالیت داشته و خانم های بی بضاعت، خانم های که در خیابان ها هستند کرده و درآینده نیز از حمایت شان دریغ نخواهم کرد.”

وی افزود که، من در چندین ولایت های افغانستان سفر کرده و وضعیت زنان را از نزدیک بررسی کرده که متاسفانه همه شان نیاز به کمک دارند و دراین زمینه ازتاجران ملی و بین المللی خواهان همکاری شد.

وی همچنان علاوه کرد که بنیاد خیریه حمایت از زنان افغان تحت حمایت مالی کمپنی کوچی حسن زی به مقدار پنج میلیون افغانی را برای زنان بی بضاعت سرمایه گذاری کرده و این پروسه از کابل شروع شده است. این بنیاد با استفاده از سروی ساحوی زنان بی بضاعت را شناسایی کرده و تحت حمایت قرار می دهد.

وی با اشاره به روند کاری این بنیاد گفت که، درمجموع به تعداد سه هزار زن بی بضاعت را در نقاط مختلف شهر کابل تحت پوشش قرار داده و در هرمنطقه برای دوصد زن بی بضاعت در دو بخش خیاطی و تولید مواد خوراکی زمینه کارفراهم کرده و دراخیرهرماه مبلغ چهارهزار افغانی پرداخت می کند.پ

قابل ذکر است که در سال های پسین و روی کار آمدن حکومت جدید در افغانستان. وضعیت اقتصادی خانواده ها ضعیف شده که بر تعداد زنان بی بضاعت اضافه شده است.

 

خبرگزاری توانا –  شریف رحیمی و مجتبی محمدی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button