افغانستانگزارش ها

معاون کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) بعد از ظهر امروز به کابل آمد.

خبرگزاری توانا: خانم کیلی کلیمینتس، معاون سازمان ملل متحد در امور پناهندگان امروز (یکشنبه ۲۲، ۱۴۰۱)  به کابل آمده و با الحاج خلیل الرحمن حقانی وزیر مهاجرین و عودت گنندگان ملاقات کرد.

خانم کیلی گفت: سازمان ملل متحد ۱۴ سال است که با افغانستان همکاری دارد. این زمان خیلی اساس برای افغانستان و مردم افغانستان است.

خانم کیلی افزود: در این زمانی که توجه جهان به سوی دیگر وضعیت های بیجا شدگان، جنگ هاست. مگر، لازم است که مردم افغانستان بیشتر مورد توجه قرار گیرد به همین خاطر من در اینجا هستم که ببینم چگونه به مردم افغانستان همکاری کرده می توانیم. افغانستان تقریبا ۳.۵ میلیون بیجا شدگان داخلی و شش میلیون بیجا شدگان در کشورهای همسایه وجود دارد و توقع ما این است که بتوانیم با همکاری مشترک مردم افغانستان یک کشور آرام، با ثبات و صلح آمیز داشته باشند.

خانم کیلی همچنان افزود: ما در روزهای آینده با مقام های حکومتی روی چگونگی همکاری مردم افغانستان، تسهیل سازی برای کسانی که قصد بازگشت به افغانستان را دارند، صحبت خواهیم کرد. ما، با وزیرمهاجرین و عودت کنندگان و تیمش روی تعلیم، معیشت زندگی و روی راه های دیگر برای مردم افغانستان کار خواهیم کرد.

این درحالیست که تعداد زیادی از مردم افغانستان در سال های پسین و بعد از روی کار آمدن حکومت ام/ارت اسلامی به کشور های مختلف پناهنده شده است. و در وضعیت بد زندگی خویش را سپری می کنند.

 

خبرگزاری توانا – شریف رحیمی و مجتبی محمدی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button