افغانستانگزارش ها

200 تُن مواد غذایی کمک‌های سکتور خصوصی برای زلزله زده گان چند ولایت افغانستان ارسال گردید.

مسوولین در وزارت صنعت و تجارت ام ارت اسلامی 240 تُن مواد غذایی کمک‌های سکتور خصوصی را برای آسیب دیده گان زمین لرزه یک ماه قبل ولایات شرقی افغانستان ارسال نمودند.

به گزارش خبرگزاری توانا ؛مولوی قدرت الله جمال معین وزارت صنعت و تجارت امروز دوشنبه(27 سرطان سال 1401 هجری خورشیدی) در یک نشست خبری در کابل گفت،که وزارت صنعت و تجارت ام ارت اسلامی فراخوان کمک برای آسیب دیده گان زمین لرزه ولایات شرقی را ادامه داده بود”.

مولوی جمال گفت: 9 شرکت خصوصی به فراخوان وزارت صنعت و تجارت لبیک گفته و 240 تُن مواد غذایی را کمک کردند که با هماهنگی وزارت صنعت و تجارت امروز به ولایات شرقی ارسال شده تا به مستحقین واقعی آن برسند.

در همین حال جواد دبیر مسوول رسانه‌های وزارت صنعت و تجارت نیز گفت:”بر اساس درخواست وزارت صنعت و تجارت افغانستان به مقدار 240 تُن مواد خوراکی به ارزش بیش از 20 میلیون افغانی در مدت زمان بسیار کم جمع‌آوری شده است”.

وی بیان داشت: کاروان‌‌های کمک‌های جمع‌آوری شده درحال حرکت به سوی ولایات شرقی کشور هستند تا این مواد را به مستحقین آن برسانند.

آقای دبیر گفت: ما در چوکات مسوولیت‌ و صلاحیت‌های خویش تلاش داریم تا کمک‌های بیشتر را برای آسیب دیدگان زمین لرزه اخیر در ولایات شرقی کشور جمع‌آور کرده و به مستحقین آن ارسال نماییم.

گفتنی است،که حدود یک ماه قبل زمین لرزه به مقیاس 6.1 درجه ریشتر بخش‌های از افغانستان و پاکستان را تکان داده که مرکز آن در ولایت خوست افغانستان گفته شده بود.

در نتیجه این زمین لرزه یک هزار 16 تن شهید، 3 هزار و 6 تن زخمی و 17 هزار و 816 خانه در ولایات‌های پکتیکا و خوست تخریب و قسمآ ویران شده اند.

ملا هبت الله آخوند زاده رهبر امارت اسلامی از جامعه جهانی، نهاد‌های امداد رسان و تمامی سازمان‌های بشردوستانه خواسته اند که در این فاجعه بزرگ به مردم افغانستان کمک کرده و از هیچ تلاش برای دست‌گیری آسیب دیده گان دریغ نکنند.

تا هنوز کمک‌های کشور‌های هند، پاکستان، ایران، چین، امارات متحده عربی،سازمان ملل متحد و دیگر نهاد‌های امداد رسان ملی و بین المللی به آسیب دیده‌گان رسیده اند و همچنان اتحادیه اروپا، امریکا انگلیس و دیگر کشور‌های غربی نیز تعهد کمک به زلزله زده گان را نموده است.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button