افغانستاناقتصاد و توسعهگزارش ها

افتتاح نمایشگاه دو روزه محصولات صنایع دستی دانشجویان اقتصاد دانشگاه رنا در کابل

نمایشگاه دو روزه تجاری و تحصیلی به تعداد ۴۰ غرفه محصولات صنایع دستی دانشجویان رشته اقتصاد دانشگاه خصوصی رنا در کابل افتتاح گردید.
به گزارش خبرگزاری توانا : امروز چهارشنبه (29 سرطان سال 1401 هجری خورشیدی) دانشگاه رنا برای مدت دو روز نمایشگاه تجاری و تحصیلی را با حضور داشت مقامات ام ارت اسلامی افتتاح نموده اند،که بیش از چهل غرفه تولیدات داخلی افغانستان به نمایش گذاشته شد.
در همین حال عثمان ابراهیمی؛ استاد این دانشگاه و از برگزار کننده گان نمایشگاه گفت: کارآفرینی نقش اساسی در رشد اقتصادی دارد، و به همین منظور نمایشگاه تولیدات داخلی را با کمک دانشجویان راه اندازی کردیم، که راهکار های اقتصادی را ایجاد کنند.
وی افزود،که یگانه راه ثبات اقتصادی کار آفرینی و ایجاد کارخانه های کوچک است،که از این طریق تجارت های بزرگ را نیز می توانیم آغاز کنیم.
مسئول برگزار کننده نمایشگاه تجاری تحصیلی علاوه کرد: با کمک دانشجویان ما می توانیم،که به طرف خودکفایی، پیشرفت و ترقی گام برداریم و این نمایشگاه هم به همین دلیل برگزار شده است.
از سوی هم ابراهیم زاهد؛ معاون علمی دانشگاه رنا گفت: با برقرار شدن حکومت اسلامی در کشور زمینه رشد تولیدات اقتصادی ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد،که اگر جهاد مردم افغانستان نبود یا روسیه حاکم افغانستان می شد یا آمریکای ها سر قدرت می ماندند ولی با مبارزه مردم کشور از اشغال آزاد گردید.
این در حالیست رویا حافظی،سرپرست اتاق تجارت و صنایع زنان گفت: ما در کنار امارت اسلامی بخاطر رشد اقتصاد و شرایط زنان ایستاده هستیم.
وی بیان داشت که اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان بعد از آمدن ام ارت اسلامی به مدت ۷ ماه بسته مانده بود و با کمک مقام های امارت اسلامی دوباره کار خود را آغاز کردیم.
وی علاوه کرد،که در اتاق تجارت و صنایع بیش از ۱۲۰۰ صد نفر فعالیت دارند، که در آینده نزدیک نمایشگاه های دایمی صنایع زنان را راه اندازی می کنیم.
محمد طاهر خادم؛ معاون والی ولایت کابل گفت: در دنیا بهترین نظام اسلامی را ام ارت اسلامی دارد، و وظیفه ما است که سرک، مکتب را بازسازی بکنیم.
وی با بیان این،که اگر داکتر یا انجنیر هم باشید ولی عقیده اسلامی در وجود تان نباشد برای کشور سودمند نیستید گفت: دانشگاه ها نقش اساسی برای آبادی کشور دارند.
در همین حال مولوی مغفورالله شهاب؛ معین وزارت خارجه گفت: صنعت و تجارت نیازمند امنیت است،که حالا برقرار شده و تجارت خیلی برای کشور مهم و اساسی است.
معین وزارت خارجه کشور گفت: افغانستان دارای بهترین معادن است که دانشجویان باید بعد از فارغ شدن این کشور را از لحاظ مادی در دنیا نام آور کنند.
وی خاطرنشان ساخت،که با مصرف کردن میلیون ها دالر در بیست سال اخیر کار زیربنایی صورت نگرفته است که حتا ولایت کابل را درست آباد نساختند.
قابل ذکر است که در این اواخر برگزاری نمایشگاه های تولیدات داخلی و صنایع زنان در کشور افزایش پیدا کرده است که این نمایشگاه ها با استقبال گرم شهروندان روبرو گردیده است.
سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button