افغانستانگزارش ها

بنیاد خیریه دریچه صحت دومین مرکز صحی اش را در غرب کابل افتتاح نمودند .

مسوولین یک نهاد خیریه موسوم به ” بنیاد خیریه دریچه صحت” که خدمات صحی را به طور رایگان برای شهروندان ارایه می‌کنند دومین مرکز صحی خویش را در ساحه “دهم عاشورا” غرب کابل افتتاح نمودند.

به گزارش خبرگزاری توانا؛ داکتر شعیب شبان رئیس این بنیاد خیریه امروز دوشنبه(24 اسد سال 1401هجری خورشیدی) هنگام افتتاح این مرکز صحی گفت: امروز دردورتر‌ین نقطه غرب کابل که مردم آن به خدمات صحی دسترسی ندارند این مرکز صحی را افتتاح کردیم تا خدمات صحی را به طور رایگان به مردم ارایه کنیم.

آقای شبان با بیان اینکه هدف ما دسترسی مردم محروم به خدمات صحی می‌باشند گفت:” ما دربخش‌های داخله عمومی،داخله اطفال،نسادی ولادی،عقلی و عصبی، جلدی، روان درمانی،طب سوزنی و معاینه تلویزیونی و لابراتوار برای مردم خدمات ارایه می‌کنیم”.

او گفت: ما در سه سال فعالیت خویش در کابل و برخی ولایات دیگر بیش از 7 هزار امراض مختلف را تداوی کردیم و من‌بعد هم تلاش داریم که نیازمندان را تحت پوشش خدمات صحی قرار بدهیم.

رئیس بنیاد خیریه دریچه صحت افزود: ما با افتتاح دومین مرکز صحی خویش در غرب کابل با تعهد و صداقت بدون کدام معاش و امتیاز دیگر به اندازه توان برای مردم خدمات صحی را ارایه خواهیم کرد.

علمای دین و باشنده‌گان محل از افتتاح این مرکز صحی ابراز خرسندی کرده و از حکومت سرپرست و دیگر نهاد‌های خیریه نیز می‌خواهند که برای سایر مشکلات این مردم دست به کار شوند.

سید باقر واعظی عالم دین گفت،که در این ساحه غرب کابل محروم‌ترین مردم زنده گی می‌کنند،که دسترسی به خدمات صحی را ندارند”.

آقای واعظی با قدردانی از مسوولین بنیاد خیریه دریچه صحت گفت:ما با مسوولان بنیاد خیریه دریچه صحت که خدمات رایگان صحی را ارایه می‌کنند همکار هستیم و با آنها همکاری بیشتر نیز خواهیم کرد.

محمد رحیمی وکیل گذر”دهم عاشورا” گفت:” مردم این ساحه به دلیل نداشتن فیس داکتر اکثر مریض‌های خویش را از دست دادند”.

به گفته او در این ساحه غرب کابل 1700 خانواده،که نفوس آن بیشتر از چهار هزار تن می‌باشند زنده گی می‌کنند.

این مرکز صحی درحالی افتتاح می‌شود،که سازمان صحی جهان از فروپاشی نظام صحی در افغانستان ابراز نگرانی کرده می‌گویند،که در برخی شهر‌های افغانستان تعداد مریضان بیشتر از بستر‌های شفاخانه‌ها می‌باشند و از سوی هم شفاخانه‌ها با کمبود دارو مواجه می‌باشند.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button