افغانستانگزارش ها

نمایشگاه هنری و فرهنگی بمناسبت از پیرزوی ام ارت اسلامی در کابل از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزار گردید.

عتیق الله عزیزی؛ معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ در افتتاحیه نمایشگاه هنری و فرهنگی،که به مناسبت از اولین سالگرد پیروزی ام ارت اسلامی برگزار شده اظهار می دارد،که در جمهوریت زنان احساس امنیت نمی کردند ولی حالا زیر حکومت ام ارت اسلامی با عفت و عزت از خانه با امنیت کامل به طرف کار کردن می روند.

به گزارش خبرگزاری توانا: امروز سه شنبه ( 25 اسد سال 1401 هجری خورشیدی) نمایشگاه هنری و فرهنگی به مناسبت اولین سالگرد پیروزی ام ارت اسلامی از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ با حضور ده ها تن از زنان و مردان در نگارستان ملی کابل افتتاح شد.

عتیق الله عزیزی؛معین فرهنگ وهنر وزارت اطلاعات فرهنگ گفت: ام ارت اسلامی بیست سال با آمریکای ها و متحدان آن مبارزه کرد تا استقلال را بدست آورد.

همچنین بیان داشت که ریس جمهور های گذشته بدون اجازه آمریکا و ناتو صلاحیت هیچ کاری را نداشتند و در مقابل جنایت آنها سکوت می کردند.

وی اظهار داشت،آنهای که خارج رفته اند بر ضد امارت اسلامی تبلیغات سو می کنند و بعضی ها هم از آنها پیروی کرده در جاده ها بیرون می شوند

وی علاوه کرد،که در گذشته زنان احساس امنیت نمی کردند ولی حالا زیر حکومت ام ارت اسلامی با عفت و عزت از خانه به طرف کار کردن می روند.

معین فرهنگی وزارت اطلاعات فرهنگ افزود،که بعضی مشکلات در شرایط کنونی است ولی امارت اسلامی برنامه های بزرگ اقتصادی روی دست دارد.

از سوی هم سعد الدین سعید؛ معین مالی و اداری وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: این نمایشگاه بخاطر حمایت از زنان تجارت پیشه برگزار شده است.

وی بیان داشت،که زنان با تجارت و از راه حلال لقمه نانی برای فامیل شان پیدا می کنند که برای ما افتخار است تا از تولیدات داخلی حمایت کنیم.

در همین حال بانو آرزو رامین برگزار کننده این نمایشگاه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این نمایشگاه به مدت سه روز بر روی بازدید کننده گان به مناسبت یک ساله گی ام ارت اسلامی باز خواهد بود.

او بیان داشت،که در این نمایشگاه ۴۲ میز برای به نمایش گذاشتن صنایع زنان در نظر گرفته شده است،که زنان در این نمایشگاه انواع غذا های وطنی، لباس ها، زیورآلات زینتی وغیره.. به فروش می رسانند.

بانو آروز تاکید کرد،که در یک سال گذشته با هماهنگی امارت اسلامی بیش از چهار نمایشگاه بزرگ صنایع دستی زنان و تولیدات داخلی در کابل برگزار شده است.

وی تصریح کرد،که در یک سال حکومت ام ارت اسلامی در کشور بیشتر زنان تجارت پیشه با مشکلات مالی مواجه شده و کار های شان را از دست دادند.

این بانوی فعال در عرصه زنان بیان داشت: به عنوان یک زن تجارت پیشه از ام ارت اسلامی می خواهیم که برای زنان صنعت کار و تجارت پیشه مکان های دایمی را آماده بسازند.

وی همچنین علاوه کرد،که ام ارت اسلامی باید برای پیشرفت زنان تلاش های بیشتر کنند تا از این طریق اقتصاد جامعه پیشرفت کند.

قابل ذکر است،که دیروز به مناسبت پیروزی ام ارت اسلامی بر جمهوریت رخصتی عمومی بوده و در تعدادی از ولایات کشور این روز از سوی شهروندان جشن گرفته شد.

 

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button