افغانستانگزارش ها

سخنان شیخ هبت‌الله آخوندزاده در  نشست قندهار

ملا هبت‌الله آخوندزاده رهبر ام/ارت اسلامی که برای بار دوم در یک اجتماعی رسمی حضور یافت طی سخنانی گفت، به هیچ وجه از حدود الهی نمی‌گذرد.

 

– جهانیان به خاطر تعامل و مشروعیت بین‌المللی می‌خواهد به نام حقوق بشر حدود عمل نشود، اما در هر صورت حدود را اجرا می‌کنیم.

 

– در توافق دوحه چیزی در مورد حدود وجود ندارد، و حکومت امارت اسلامی آماده است تا بر اساس شریعت اسلامی دوباره با امریکا بجنگد.

 

– حدود در اسلام شرایط خاصی دارد و این که تاکنون اجرا نشده است، عدم ثبوت و شواهد گناه بوده است.

 

– امریکا برای حاکمیت دموکراسی در جهان تلاش می‌کند اما در افغانستان جایی برای آن وجود ندارد.

 

– من خواهان چنین مشروعیت و تعاملاتی نیستم که شریعت اسلامی را نداشته باشد. عدم اجرای حدود را با دنیا نمی پذیرم. اگر سرم برود نمی پذیرم. دوباره با آنها می‌جنگم. آنها می‌خواهند به نام حقوق بشر حدود اجرا نشود. در توافق دوحه نیز پذیرفته نشده است.

 

– اگر برخلاف شرع اسلام تعامل کنم، همه مردم باید راه خود را جدا کنند، زیرا هدف جهاد اجرای این احکام اسلامی بود.

 

– من از آن قضات به ستوه آمده‌ام که حد و مرز را برای بزرگان (واسطه دارها) اعمال نمی‌کنند و برای افراد کوچک (بی واسطه‌ها) اعمال می‌کنند.

 

– رسانه ها و برخی سیاستمداران سخنان مثبت از حکومت نمی گویند و تبلیغات منفی می کنند. قرآن راهنمای آنهاست نیاز به قوانین اساسی کشورهایی که مسلمان نیستند، نداریم.

 

– جنگ به نام خلافت در یک کشور اسلامی غیرقانونی است. برخی از مسئولان از ملاقات با مردم پنهان می شوند. این رفتار با حاکمان نظام اسلامی سازگار نیست.

 

– فقر وارد کشور شده است، از تجار می خواهم تا در این زمینه فعالیت کنند.

 

– به مشاوران اقتصادی دستور دادم تا زمینی را برای صنعت در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند، بازار میوه درست کنند و مواد معدنی استخراج کنند.

 

– نیروهای حاضر در پنجشیر با مردم محلی آنجا رفتار خوبی داشته باشند، زیرا امارت اسلامی برای آنها بسیار بد معرفی شده و حتی به عنوان پاکستانی‌ها و متجاوزین اطلاعاتی شناخته می‌شوند. زمانی که مجاهدین به پنجشیر آمدند، آنها راه می‌رفتند، زنان و کودکان از دست آنها فرار می‌کردند، چون 40 سال است که علیه امارت اسلامی تبلیغ می‌شود، به آنها گفته می‌شود که امارت اسلامی ما را می‌کشند، سوء استفاده جنسی می‌کنند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button