افغانستانگزارش ها

مرکز رسانه‌های حکومت ۴۹۶ مجاهد ام/ارت اسلامی را به منظور تحصیل به پوهنتون مشعل معرفی کرد

یک تفاهم‌نامه میان مرکز رسانه‌های حکومت و پوهنتون مشعل، مرکز رسانه‌ها ۴۹۶ مجاهد ام/ارت اسلامی و فارغان مدارس دینی را به این پوهنتون معرفی کرده .

 

مسوولان پوهنتون مشعل روز جمعه، (۴،سنبله) می‌گویند که این پوهنتون زمینه‌ی تحصیل را برای جوانان و مجاهدین ام/ارت اسلامی فراهم می‌سازد، تا از فرصت پیش آمده به نحو درست استفاده نماید.

 

همچنان بر فراهم‌سازی زمینه‌ی کاری تاکید ورزید گفت “امیدواریم که ادارات دولتی و خصوصی زمینه‌ی کار را برای جوانان فراهم سازد و فارغ‌التحصیلان تازه را در اداره‌ها جذب نمایند.

 

از سوی‌هم، نجیب‌الله بهادر، معاون علمی دانشگاه مشعل می‌گوید که جوانان که امروز با سپری کردن آزمون به پوهنتون راه یافته‌اند، رسالت‌شان را در قبال آینده‌ی جامعه به خوبی ادا کنند.

 

به گفته‌ی آقای بهادری، این رسالت را می‌توان از طریق تحصیل و افزایش دانش ادا کرد.

 

او همچنان افزود: ” افغانستان از نگاه ذخایر طبیعی و زیر زمینی غنی است، اما بنا بر نبود سوادی کافی مردم و نداشتن تحصیل، این کشور عقب مانده‌است.”

 

در این دور آزمون ورودی این پوهنتون، جوانان زیادی اعم از قشر اناث و ذکور اشتراک داشتند که حدود ۷۰۰ تن از هردو قشر به شمول مجاهدین ام/ارت اسلامی برای ادامه‌ی تحصیل راه یافته‌اند.

 

معاون علمی پوهنتون مشعل تصریح می‌کند که راه‌ یافته‌گان قشر اناث این دورِ تحصیلی پوهنتون مشعل شامل بورسیه‌های رایگان و تخفیف ۷۰درصدی می‌شوند.

 

به اساس این تفاهم‌نامه، سه مورد در جریان چند سال تحصیلی به اجرا در خواهد آمد.

زمینه‌ی تحصیل برای مجاهدین ام/ارت اسلامی که در چند سال مصروف جنگ بودند، برنامه‌های آموزشی کوتاه مدت برای مجاهدین ام/ارت اسلامی و مرکز رسانه‌ها برای محصلین دانشگده ژورنالیزم زمینه‌ی کارآموزی را فراهم میسازد

 

این درحالی‌ست که بیشتر اعضای ام/ارت اسلامی، از مدارس دینی فارغ شده‌اند و از علم روز و تکنالوژی عصر حاضر در ۲۰سال گذشته دور مانده اند.

زرغونه یعقوبی خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button