جهانگزارش ها

ارتش پاکستان در برابر تی‌تی‌پی موضع سخت‌تری اختیار می‌کند

پس از تلاش‌های ناموفق بسیاری برای انعقاد پیمان‌نامه صلح پایدار با تحریک طالبان پاکستان، ارتش این کشور در حال بررسی اخذ موضع سخت‌تر در برابر این گروه است.

جیو نیوز، شبکه خبری مربوط به پاکستان، روز جمعه، ۲۶ آگست، گزارش داده است که این تغییر رویکرد پس از آتش‌بس سه‌ماهه میان ارتش پاکستان و تحریک طالبان این کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

جنرال قمر باجوه، فرمانده ارتش پاکستان، در کنفرانس فرماندهان سپاه ۲۵۰، که یک برنامه ماهانه در ستاد کل این کشور است، گفته است که «تشکیلات برای حفظ آماده‌گی عملیاتی و تلاش برای مقابله با تروریسم به‌ویژه در خیبر پختونخوا و بلوچستان، باید ادامه یابد.»

تحریک طالبان پاکستان، که معمولاً به‌عنوان طالبان پاکستان شناخته می‌شود، اخیراً پس از ظهور مجدد در دره سوات خیبر پختونخوا، زنگ خطر را در اسلام‌آباد به صدا درآورده است.

پیشتر مفتی نورولی محسود، رهبر تحریک طالبان پاکستان، اعلام کرده بود که اگر گفت‎‌و‌گوهای آن‌ها با دولت پاکستان شکست بخورد، به حملات خود علیه نیروهای امنیتی پاکستان ادامه خواهند داد.

براساس گزارش‌ها، از زمانی که امارت اسلامی کنترل افغانستان را به دست گرفته‌است، پاکستان به‌طور فزاینده‌ای از حملات فرامرزی از جانب افغانستان شکایت کرده است.

بلوچستان و ایالت خیبرپختونخوا به دو منطقه جنگی تبدیل شده است که حکومت پاکستان را نگران ساخته است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button