جهانگزارش ها

اعتراض شهرودان هندی به دلیل تصمیم آزادی مجرمان تجاوز جنسی

صدها نفر در سراسر هند به خیابان‌ها هجوم آوردند تا تصمیم آزادی 11 مردی را که به دلیل تجاوز گروهی به یک زن مسلمان در سال 2002 به حبس ابد محکوم شده بودند، به چالش بکشند.
به گزارش خبرگزاری توانا: صدها نفر در مناطق مختلف هند در اعتراض به تصمیم برای آزادی 11 مردی که به دلیل تجاوز گروهی به یک زن مسلمان باردار و قتل خانواده او در جریان “شورش های مذهبی” در ایالت گجرات در سال 2002 به حبس ابد محکوم شده بودند، اعتراض کردند.
به نقل از العربیه؛ این مردان که در 15 آگست‌ (روز استقلال هند) آزاد شدند، متهمان در سال 2008 به تجاوز جنسی، قتل و تجمع غیرقانونی محکوم شدند. معترضان در دهلی نو از دولت گجرات خواستند که تصمیم خود را لغو کند و در حمایت از قربانی، بیلکیس بانو، شعارها و سرودهایی سر دادند.
بر اساس گزارش ها، دادگاه عالی هند به دادخواستی این اعتراض کننده‌گان رسیده گی و آزادی آنها را به چالش می کشد.
شورش‌های موسوم به گجرات زمانی آغاز شد که یک قطار حامل کارگران هندو توسط گروهی از مسلمانان به آتش کشیده شد و به یک قتل عام ضد مسلمانان دامن زد، گروه‌هایی از افراط‌گرایان هندو مسلمانان را در موترها، مکان کار و خانه‌هایشان در سراسر گجرات اذیت کردند. حداقل 1000 نفر در این خشونت ها کشته
شدند.
بر اساس بیانیه ای که وکیل بیلکیس منتشر کرد، بیلکیس بانو در سال 2002 یک جوان 21 ساله باردار بود،که توسط 11 مرد مورد تجاوز گروهی قرار گرفت و شاهد کشته شدن 14 عضو خانواده اش بود.او که اکنون 41 ساله است،گفت که از تصمیم دولت «بی‌حرف» و «هنوز بی‌حس» است.
سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button