افغانستانگزارش ها

متجاوزان آمریکایی با تحقیر و رسوایی توسط افغان ها از افغانستان بیرون رانده شده اند.

معین فرهنگی و اجتماعی شهرداری کابل در اولین جشن تجلیل از سالگرد استقلال افغانستان و یک سالگی اخراج نیروهای آمریکایی از کشور می گوید،که متجاوزان آمریکایی با بسیار ذلت و رسوای توسط افغان ها از افغانستان اخراج شدند.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز سه شنبه ( 8 سنبله سال 1401 هجری خورشیدی) مراسمی را تحت عنوان « اولین جشن تجلیل از سالگرد استقلال افغانستان » از سوی شهرداری کابل با حضور داشت مقامات ام ارت اسلامی،فرهنگیان، ورزشکاران،و ده ها تن از اقشار مختلف مردم در باغ چهلستون کابل برگزار گردید.
حبیب الرحمن منصور: معین فرهنگی و اجتماعی شهرداری کابل گفت: اشغالگران آمریکای با بسیار ذلت و رسوای توسط افغانان از کشور اخراج شدند.
وی بیان داشت،که بیش از ۴۴ کشور بالای افغانستان حمله کردند،که مکاتب، مساجد و مدرسه ها را بمباران نمودند ولی مردم افغانستان با انسجام در کنار هم این کافران را از افغانستان اخراج کردند.
معین فرهنگی و اجتماعی ریاست شهرداری کابل افزود،که رهبران ام/ارت اسلامی با بهترین مدیریت توانست،که اشغالگران را از کشور بیرون کنند و زمانی که آمریکای ها به افغانستان حمله کردند در این فکر بودند،که ماندگار هستند ولی این هدف شان محقق نشد.
وی بیان کرد،که در حکومت ام/ارت اسلامی قوم پرستی،زبان پرستی و تعصب وجود ندارد و این نظام خدمتگذار مردم افغانستان است.
از سوی هم مولوی شاه محمد؛ عالم دین گفت: شوروی سابق خواست،که کشور را اشغال کنند ولی مردم افغانستان با توکل بر خداوند(ج) آنها را اخراج کردند.
وی بیان داشت،که رهبران ام/ارت اسلامی باید تکبر و غرور نداشته باشند، چون تکبر باعث نابودی می گردد.
این عالم دین با اشاره بر این که گفته های وجود دارد آمریکا دوباره به افغانستان بر میگردد گفت،که اگر آمریکا بخواهد دوباره کشور ما را اشغال کنند باز هم در مقابل آنها جهاد و مبارزه می کنیم.
محمد خان؛ یکی از اشتراک کننده گان در جشن استقلال گفت: ما خوشحال هستیم،که بعد از بیست سال کشور ما از اشغال خلاص شده است.
وی بیان داشت،که حالا کشور از اشغال بیگانگان تمام شده و زمان آبادی افغانستان توسط ام/ارت اسلامی و شهروندان است.
این جشن استقلال با اجرا های از حرکات ورزشی ورزشکاران مختلف همراه بوده،که شاعران نیز سرود های در وصف آزادی و استقلال سرودند.
قابل ذکر است،که یک سال قبل در ۳۰ اگست آخرین سرباز آمریکای افغانستان را ترک کردند و این کشور بعد از حدود بیست سال از وجود بیگانگان خلاصی یافت.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button