جهانگزارش ها

کاخ سفید به سربازانی که در جریان خروج از افغانستان خدمت کرده‌اند، جایزه اهدا می‌کند

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا، گفته است که هزاران سرباز ایالات‌ متحده که به تخلیه شهروندان افغانستان در جریان خروج از این کشور کمک کرده‌اند، جوایزی دریافت خواهند کرد.

 

لوید آستن روز چهارشنبه، ۳۱ آگست، در بیانیه‌ای گفته که جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده، دستور داده است، به همه واحدهای درگیر در عملیات برگشت از افغانستان «لوح تقدیر واحد شایسته» یا معادل خدمات‌شان اعطا خواهد شد.

 

وزارت دفاع به‌نوبه خود، به ادارات نظامی دستور داده است که «بازبینی سریع» همه واحدهای درگیر در عملیات برگشت را انجام دهند تا واحدها یا افراد واجد شرایط را شناسایی کنند.

 

او افزوده است: «با هیچ کلامی نمی‌توان به‌درستی اقداماتی را که شایسته این جوایز هستند ستایش کرد. آنچه این جوایز منعکس می‌کنند قدردانی و عشق ملت ما است.»

این دستور نه‌تنها شامل اعضای خدماتی می‌شود که به تامین امنیت میدان هوایی کابل و رسیده‌گی به بیش از یک‌صد و ۲۴ هزار مهاجر در کابل کمک کردند، بلکه ۱۰ واحد نظامی در ایالات‌ متحده را نیز شامل می‌شود.

 

گفته می‌شود که این ۱۰ واحد نظامی امریکایی به خانه، تغذیه و ارایه مراقبت‌های پزشکی به ۸۰ هزار پناه‌جوی افغانستان کمک کرده‌اند.

 

در جریان خروج سال گذشته نیروی‌های نظامی ایالات‌ متحده از افغانستان، در یک حمله انفجاری در میدان هوایی کابل، ۱۳ سرباز امریکایی و ۱۷۰ شهروند غیرنظامی افغانستان کشته شدند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button