جهانگزارش ها

آلمان «کارت فرصت» را برای مهاجرت نیرو‌های متخصص خارجی صادر می‌کند

بربنیاد گزارش‌ها، وزیر کار آلمان برای مهاجرت نیرو‌های متخصص به این کشور، «قانون جدید کار» را با صادر کردن «کارت فرصت» اعلام کرده است.

رسانه‌های آلمانی روز یک‌شنبه، ۴ سپتامبر، به نقل از هوبرتوس هایل، وزیر کار این کشور، گزارش داده‌اند که آنان «کارت فرصت» را با یک سیستم نمرات شفاف صادر می‌کنند تا به وسیله‌ آن مهاجرانی را که نیاز دارند، ساده‌تر بتوانند پیدا و جذب کنند.

با توجه به کمبود نیروی ماهر کاری در آلمان، هایل گفته است: «ما به‌ مهاجرت بیشتری نیاز داریم. ما هر سال بسته به نیاز خود سهمیه‌ای تعیین می‌کنیم که چند نفر می‌توانند با کارت فرصت به آلمان بیایند، برای مدت معینی در این‌جا برای خود شغل یا کارآموزی پیدا کنند.»

به گفته او، آلمان می‌خواهد به آنانی که توانایی‌های ویژه دارند و در بازار کار به آنان نیاز هست، چانس بدهد تا به این کشور سفر کنند.

براساس این طرح بیان‌، کسانی که برای کاریابی یا دوره کارآموزی به آلمان می‌روند، باید بتوانند در مدت زمان اقامت‌شان در آن‌جا، معیشت خود را تامین کنند.

گفتنی است که شرایط برای اخذ این کارت، مدرک تخصصی یا تحصیلی در آلمان، دست‌کم سه سال تجربه کاری و آشنایی با زبان آلمانی یا اقامت قبلی در این کشور است.

با این حال، طرح این قانون در فصل خزان ارایه می‌شود و بر سر زمان و نحوه دقیق صدور این کارت‌های اقامتی، هنوز در داخل دولت این کشور بحث جریان دارد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button