افغانستانگزارش ها

نشست مسوول ولایتی نهاد رسانه‌یی افغانستان در بدخشان با والی ولایت

فتح الله فرهمند مسوول ولایتی نهاد رسانه یی افغانستان، در دیدار با مولوی عبدالغنی فائق والی ولایت بدخشان با معرفی نهاد و اهداف آن و طرحی را جهت بیرون رفت از مشکلات جدی فرارا خبرنگاران ارائه نمود‌.

به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز چهارشنبه، ۱۶ سنبله سال روان خورشیدی، فتح‌الله فرهمند، مسوول ولایتی نهاد رسانه‌یی افغانستان (Afghanisatan Media Orgnization) در بدخشان، با مولوی عبدالغنی فایق، والی ولایت بدخشان ملاقات و گفتگو کرد.

 

گفتنی است که، این نشست که در دفتر کاری والی صورت گرفت، آقای فرهمند ضمن توضیح اهداف و فعالیت اساسی نهاد، به هماهنگی بهتر و مشکلات فرا راه رسانه‌ها و خبرنگاران بدخشان پرداخته و با پیشکش نمودن طرح خویش جهت کاهش چالش بزرگ اقتصادی که دامنگیر رسانه‌ها و خبرنگاران است، از والی ولایت خواست که در زمینه توجه جدی نماید.

 

آقای فرهمند ضمن تاکید بر آزادی بیان رسانه‌ها و خبرنگاران را بازتاب دهنده حقایق و بی طرف در امر اطلاع‌رسانی عنوان کرده افزود: “موضوع ارائه اطلاعات به خبرنگاران، باید در جلسات مختلف برای مسوولین ادارات دولتی و غیر دولتی تأکید کرده شود تا فرهنگ پاسخگویی و دسترسی کامل اطلاعات در اسرع وقت به خبرنگاران و رسانه‌ها پیاده شود”.

 

قابل ذکر است که آقای فایق نیز در این دیدار از نماینده نهاد رسانه‌یی افغانستان اعلام حمایت نموده گفت که، با درنظرداشت منابع دست داشته، پشتیبان رسانه‌ها و خبرنگاران بوده و در جلسات روی چگونگی همکاری مالی و ارائه اطلاعات ادارات دولتی و مووسسات به رسانه‌ها و خبرنگاران، بحث صورت میگیرد.

 

آقای فایق علاوه کرد : “در هر حکومت خبرنگاران باید در قسمت اطلاع‌رسانی بی طرفی خویش را حفظ کرده و از نشر مطالب و گزارش‌های بی بنیاد که سبب اغتشاش اذهان عامه شده و دیوار اعتمادی میان ملت و دولت بلندتر میشود، خود داری نمایند.

 

این در حال است که آقای فرهمند چندی قبل نیز با رییس اطلاعات و فرهنگ بدخشان دیدار نموده و روی هماهنگی، چگونگی فعالیت، مشکلات مالی و اطلاعاتی خبرنگاران و رسانه‌ها پرداخته و همکاری وی را در زمینه خواسته بود که حالا بار سنگین مشکلات از سر خبرنگاران کمتر شده است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button