افغانستانگزارش ها

طی سه ماه گذشته یک هزار واقعات بیماری کولرا در سمنگان ثبت شده است؛

خبرگزاری توانا، سمنگان؛ کولرا انواع مختلف دارد که شدید، متوسط و خفیف می‌باشد. که اسهال، استفراغ، درد عضلات و کاهش ادرار از علائم بیماری کولرا است.

 

محب الله بهاری رئیس ریاست صحت عامه سمنگان به خبرگزاری توانا می‌گوید که تیم تخنیکی برای جلوگیری از گسترش بیماری کولرا موظف گردیده است، در حال حاضر یک هزار واقعا بیماری کولرا در مراکز صحی این ولایت ثبت گردیده است که در این میان دو واقعات فوتی ثبت شده است.

 

آقای بهاری گفت، که نسبت به دو هفته گذشته واقعات بیماری کولرا در این ولایت رو به کاهش است، اما پیش این شیوع این بیماری در حال گسترش بود.

 

در همین حال، رئیس صحت عامه ولایت سمنگان میگوید: یک تیم کاری شش نفری با مسوُلین صحی دفتر یونسیف ترتیب داده به ولسوالی دره صوف پائین بخاطر سمپل گیری و کلوریشن آب های آشامیدنی روان نمودیم.

 

وی گفت: این تیم شش نفری وظیفه دارد که مردم را از این بیماری کولرا آگاه ساخته و مراقبت های صحی را برای مردم محل و قریه جات برساند که چگونه از آب ها استفاده نموده تا به این مرض مبتلا نشده و میزان بیماری کولرا در این ولسوالی پائین آید.

 

داکتران به خبرگزاری توانا می‌گویند که کولرا در صورت بی‌توجهی به آن یک بیماری کشنده بوده و بیشتر در جاهایی که نکات بهداشتی رعایت نشود و از آب‌های آلوده استفاده شود، مردم به این بیماری مبتلا می‌شوند.

 

 

سیف الله کریمی

خبرگزاری توانا ولایت سمنگان

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button