جهانگزارش ها

گوترش: کشورهای در حال‌ توسعه «بهای هولناک» مواد سوخت فسیلی را می‌پردازند

براساس گزارش‌ها، انتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در سفر به پاکستان گفته است که کشور‌های در حال‌ توسعه «بهای هولناک» مواد سوخت فسیلی را می‌پردازند.

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که انتونی گوترش، روز شنبه، ۱۰ سپتامبر، در جریان سفر دوروزه‌اش به پاکستان، مصرف سوخت فسیلی را دلیل سیلاب‌های اخیر دانسته است.

او خطاب به جهانیان گفته است: «دیوانه‌گی را متوقف کنید. در بخش انرژی‌های قابل‌ تجدید سرمایه‌گذاری کنید. جنگ با طبیعت را خاتمه دهید.»
گوترش گفته است که برای رسید‌ه‌گی به میلیون‌ها تنی که در سیلاب‌های اخیر آسیب‌ دیده‌اند، امیدوار است حمایت‌های بشردوستانه‌ جهانی بیشتر شود.

گوترش قبل از سفر به پاکستان، با نشر توییتی گفته بود که در زمان نیاز مردم، می‌خواهد حمایت‌های بین‌المللی را ترغیب کند و جهان را به پیامد فاجعه‌بار تغییرات اقلیمی متمرکز سازد.

این در حالی است که در اثر سیلاب‌ها‌ی اخیر در چندین کشور از جمله افغانستان و پاکستان، به مردم تلفات و به مکان‌های عام‌المنفعه آسیب‌های جدی رسیده است.

براساس آخرین گزارش‌‌ها، چندین هزار خانواده‌ در افغانستان نیز در نتیجه سیلاب‌های اخیر بی‌جا شده‌اند. این در حالی است که مردم حتا مکانی برای زنده‌گی را نیز از دست داده‌اند؛ اما تا هنوز کمک‌های بشر‌دوستانه کافی به آن‌ها نرسیده است.

پاکستان گفته است که برای جبران خسارت سیلاب‌ها، به ۳۰ میلیارد دالر نیاز دارد

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button