جهانگزارش ها

نسخه کمیاب و امضاشده «ناطور دشت» به قیمت ۲۲۵ هزار پوند به فروش می‌رسد

رسانه ها گزارش داده‌اند که تنها نسخه‌ کتاب ناطور دشت با امضای نویسنده با لقب «سانی»، به قیمت ۲۲۵ هزار پوند به فروش می‌رسد.

گاردین روز یک‌شنبه، ۱۱ سپتامبر، گزارش داده است که سلینجر از دوستان و خانواده‌اش به دلیل کسب پول از اعتبار رمانش، پس از رسیدن به موفقیت در سال ۱۹۵۱، خشمگین بود و در نتیجه، نسخه‌های امضاشده کتاب «ناطور دشت» راهی بازار نشد.

نسخه موجود «ناطور دشت» با دست‌خط نویسنده در صفحه سفید آخر کتاب به دوستان خانواده‌گی تقدیم شده است: «برای چارلز کرتز با هر آرزوی خوب از سوی جی‌دی سلینجر (درودهای اضافی به آدا و ویکتور از سانی سلینجر) نیویورک ۱۸/۱۰/۵۶.»

این کتاب توسط «پیتر ه هرینگتون بوک» زیر عنوان بخشی از نمایشگاه کتاب نادر لندن که از ۱۵ تا ۱۸ سپتامبر در گالری ساعتچی برگزار می‌شود، فروخته خواهد شد.
از کتاب ناطور دشت به عنوان یکی از موارد رکورد‌شکن و یکی از کتاب‌هایی که به سختی توانست عنوان «داستان قرن بیستم در امریکا» را کسب کند، یاد می شود.

پوم هرینگتون، رییس انجمن کتاب‌فروشان عتیقه، گفته است: «این شاید دست‌نیافتنی‌ترین جایزه در ادبیات قرن بیستم باشد. سوابق حراج فقط یک ظاهر از نسخه چاپ اول کتاب را نشان می‌دهد که تقدیم‌ شده است.»
در دو دهه منتهی به ۱۹۸۲، این کتاب سانسورشده‌ترین کتاب در مکاتب و کتابخانه‌های امریکا بود.

در سال ۲۰۱۰، یک نسخه امضاشده از چاپ اول «ناطور دشت» به حراج درآمد و به ۵۶ هزار دالر فروخته شد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button