خبرهاگزارش ها

هشدار ملی‌گرایان روس به پوتین: اگر تغییرات فوری نیاید، در جنگ اوکراین شکست می‌خوریم

یک روز پس از بازپس‌گیری شماری از مناطق در شمال‌شرق اوکراین توسط ارتش این کشور، ملی‌گرایان روس از پوتین خواسته‌اند که برای پیروزی نهایی در جنگ اوکراین، تغییرات فوری اعمال کند.

رویترز روز یک‌شنبه، ۱۱ سپتامبر، گزارش داد که ملی‌گرایان در روسیه با خشم به پوتین در این راستا هشدار داده‌اند.

رمضان قدیروف، رهبر چچن و متحد پوتین گفته است: «اگر امروز یا فردا در انجام عملیات نظامی خاص، تغییرات نیاید، من مجبور خواهم شد که به کشورم بروم تا برای آنان وضعیت میدان را توضیح بدهم.»

ایگور گیرکین، یک مبارز ملی‌گرا و افسر سابق سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) نیز تصریح کرده است که اگر روسیه بسیج سراسری را اعلام نکند، در جنگ با اوکراین شکست خواهد خورد.

همچنا سیمون پگوف، خبرنگار برجسته جنگ پیامی در تلگرام نشر کرده است و در آن، امتناع مقام‌های روسی از آغاز جنگ تمام‌عیار را اسکیزوفرنیک (روان‌گسیخته‌گی) خوانده است.

در این پیام آمده است: «یا روسیه از طریق تولد نخبه‌گان سیاسی جدید به خودش تبدیل خواهد شد، یا دیگر وجود نخواهد داشت.»
این واکنش‌ها در حالی مطرح می‌شود که براساس اعلام ارتش اوکراین، نیروهای این کشور در یک ضدحمله سریع بیش از سه هزار کیلومتر مربع را در شرق اوکراین از کنترل نیرو‌های روسی خارج کرده‌اند.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه عقب‌نشینی نیرو‌هایش از برخی مناطق را تایید کرده، اما گفته است که این نیروها برای «تجدید قوا» از شهر ایزیوم در نزدیکی کوپیانسک خارج شده‌اند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button