افغانستانگزارش ها

جامعه افغانستان را با اخبار کذب مسموم نکنید

سفارت امریکا که در قطر فعالیت می‌کند، در تویتی بیان داشته، که خبرنگاران در افغانستان با تهدید و حتی آزار جنسی مواجه هستند. این در حالیست که آمریکا هیچ گونه فعالیتی داخل افغانستان نداشته و حتی سفارت این کشور برای افغانستان از قطر اداره می‌شود.
این در حالی است، که آمریکا بزرگ‌ترین خیانت را در حق مردم افغانستان انجام داده است، آمریکا با مسدود کردن پول‌های مردم افغانستان، عملاً مردم و جامعه افغانستان با فقر روبرو کرده و اقتصاد افغانستان را فلج کرده است. حال به جای اینکه بابت این عمل بی‌شرمانه‌ی خویش از مردم افغانستان عذر خواهی کند، به تبلیغات منفی علیه کشور دست زده، و با این کار به دنبال منافع‌اش در افغانستان است.
این در حالی است، که خبرنگاران در افغانستان با هیچ تهدیدی روبرو نیستند، و به صورت آزاد به کارهای خویش می‌پردازند، از طرفی هم خبرنگاران با آزادی کامل دولت حاکم را نقد می‌کنند، نمونه این سخن کنفرانس چندی پیش، فدراسیون نهادهایی ژورنالیستان و رسانه‌های افغانستان بود، که در این کنفرانس خبرنگاران و رسانه‌ها به صورت آزاد، از دولت انتقاد کرده و مشکلات خویش را هم در میان گذاشتند.
با این حال، در اوایل حکومت رفتارهای نامناسبی با خبرنگاران صورت گرفته بود، که هیچ کسی منکر آن نیست، آن هم دلایل خویش را داشت، عدم آگاهی نیروهای حکومتی از رفتار با خبرنگاران که مهم‌ترین دلیل آن محسوب می‌شود.
جامعه‌ی جهانی و قدرت‌های بزرگ امروز به جای اینکه برای مردم افغانستان با تبلیغات و شایعات نبش قبر کنند، باید دست‌یاری به مردم افغانستان دهند، تا مشکلات موجود در افغانستان کاسته شود، نه اینکه گاهی خبرنگاران را هدف قرار داده، گاهی بنام حقوق بشر و… به دنبال اهداف سیاسی خود باشند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button