مقاله

دقایق نود یک دیکتاتور

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز جمعه در گزارشی به نقل از منابع مطلع نوشت که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران به دنبال یک جراحی در هفته گذشته بیمار است و تمامی برنامه‌هایش را لغو کرده است.

نیویورک تایمز به نقل از چهار منبع مطلع که نامشان فاش نشده، نوشته است که رهبر ۸۳ ساله جمهوری اسلامی هفته گذشته به دلیل «انسداد روده» و عوارضی مانند درد شدید معده و تب بالا تحت عمل جراحی قرار گرفت و اکنون هم تحت نظر تیمی از پزشکان قرار دارد.

این روزنامه آمریکایی اضافه کرده است٬ وضعیت علی خامنه‌ای هفته گذشته وخیم ارزیابی بود، اما شرایط سلامتی رهبر جمهوری اسلامی بهبود یافته است و او در حال حاضر در حال استراحت است.

طبق این گزارش٬ پزشکان به طور شبانه روز رهبر جمهوری اسلامی را تحت نظر دارند و گفته‌اند او آنقدر «ضعیف است که حتی نمی‌تواند روی تخت بنشیند.»

نیویورک تایمز توضیح بیشتری در خصوص هویت این چهار منبع ارائه نکرده ولی نوشته است که سردبیری این روزنامه از هویت واقعی یکی از این منبع آگاه است.

مقامات رسمی در ایران هم هنوز به گزارش نیویورک تایمز واکنشی نشان نداده‌ و آن را تکذیب نکرده‌اند.

گزارش‌هایی طی هفته گذشته در مورد وضعیت سلامتی رهبر جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در همین حال، خبر لغو دیدار علی خامنه‌ای با اعضای مجلس خبرگان «برای راحتی» او بر گسترش دامنه شایعات این‌باره افزود.

علی خامنه‌ای از سال ۱۳۶۸ تاکنون به عنوان «ولی فقیه» و رهبر جمهوری اسلامی قدرت را در ایران در دست داشته است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button