افغانستانگزارش ها

نهاد زنان خبرنگار افغان تنها نهادی که برای خبرنگاران زن فعالیت میکند

نهاد زنان خبرنگار افغان که در ماه سرطان ۱۴۰۱ ، از سوی یک بانوی خبرنگار ساخته شده است، در چهارچوب قانون رسانه‌های کشور فعالیت می‌کند و هدف از ایجاد آن، حمایت از رسانه‌ها و حفاظت از خبرنگاران زن میباشد.

یلدا «افغان»، موئسس نهاد (زنان خبرنگار افغان) در گفتگوی اختصاصی با (آژانس خبری توانا) می‌گوید که این نهاد تاهنوز از سوی هیچ شخص یا کشوری حمایت مالی نشده‌است.

خانم افغان در بخش دیگری سخنان خود تاکید کرد که هدف از ایجاد نهاد زنان خبرنگار افغان، حمایت از رسانه‌ها و خبرنگاران زن می‌باشد و ایجاد صنف‌های آموزش خبرنگاری و سیمینارها در راستای ارتقای ظرفیت زنان و دخترانی که دوست دارند یک فعال رسانه‌ای در افغانستان باشند در دستور کار وجزو اولویت‌های نهاد زنان خبرنگار افغان می‌باشد.

او اضافه کرد که نهاد زنان خبرنگارافغان با راه‌اندازی صنف‌های آموزشی اصول خبرنگاری، خبرنویسی، گزارش‌نویسی، عکاسی، فوتوژورنالیسم و مبایل ژورنالیسم به دنبال مساعد کردن زمینه فعالیت‌های تجربی وعملی برای کارآموزان زن میباشد.

موسس نهاد زنان خبرنگار افغان، به خبرگزاری توانا همچنان میگوید که برگزاری سیمینارهای تحقیقی، و ورکشاپ‌های حمایتی از خبرنگاران زن و تلاش در عرصه‌ی رعایت حقوق خبرنگاران زن، از جمله برنامه های است که این نهاد در نظر دارد، در آینده نزدیک اجرایی سازد.

بانو افغان باور دارد که کشور به خبرنگاران ورزیده و کارکشته نیازمند است و این نهاد مصمم است که روی طرح های کار کند که در آینده نزدیک بتواند، برای برگشت دوباره خبرنگارانی که بنابر مشکلات و تغییر نظام به کشورهای دیگر پناهنده شده‌اند، زمینه‌ی مناسبی را آماده کند.

این در حالی است که در یک سال گذشته زنانی که در حوزه کار رسانه در افغانستان فعال بودند یا کشور را ترک کردند یا به دلایلی خانه‌نشینی اختیار کردند. خانم یلدا افغان تنها خانمی است که برخلاف آب شنا و دل به دریا زده است و برای اولین بار یک خانم در افغانستان پسا نظام جمهوریت به دنبال حمایت از خبرنگاران زن و احقاق حقوق شان آستین بر زده است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button