افغانستانگزارش ها

۲۳۰ زوج جوان عروسی شان را بطور دسته جمعی در بلخ‌ جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری توانا: امروز ۵ شنبه ۱۴ میزان سال جاری، به پیشواز سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام و ولادت امام ششم شیعیان حضرت صادق علیه السلام، عروسی دسته جمعی ۲۳۰ زوج جوان در شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ‌ برگزار گردید.

برگزار کنندگان این جشن هدف از برگزاری این مراسم را فرهنگ سازی «تجمل گرایی و ترویج سنت نبوی» عنوان کردند.

 

گفته می شود که این نهمین دور عروسی دسته جمعی در ولایت بلخ است که به ابتکار دارالعلوم حسنیه ویژه خواهران در این شهر برگزار می‌شود.

 

 

گفته شده است که هزینه کامل این مراسم بالغ بر چهار میلیون و یکصد و بیست و دو هزار‌ افغانی شده است که از سوی افراد خیر و نیکوکار پرداخت شده است.

 

راضیه حسینی معاون فرهنگی_تربیتی دالعلوم حسنیه می گوید که این ۲۳۰ زوج شامل ۱۱۵ عروس و داماد از ولایات مختلف هستند و تنها افراد بی بضاعت در این مراسم عروسی شان را جشن نگرفته بلکه عده ای از زوج ها به هدف مبارزه با فرهنگ تجمل گرایی و ترویج ازدواج آسان مطابق سنت نبوی در این مراسم شرکت کرده اند.

 

 

محمد رضا مبلغ از یکتن از شرکت کنندگان این مراسم می گوید: عروسی یک پیوند مقدس است و باید در جای مقدس و بدور از اسراف و هزینه های گزاف برگزار شود و خوب است هزینه های دست داشته را در رشد اقتصاد و پیشرفت زندگی مصرف کنیم.

 

فاطمه یزدانی از دیگر اشتراک کنندگان این مراسم اظهار داشت، ما در این مراسم عروسی مان را تجلیل کردیم تا فرهنگ سازی شود و سایر جوانان نیز محفل شادی شان را بدون مصارف گزاف برگزار کنند.

 

یکی از مشکلات عمده جوانان امروز که منجر به ازدواج دیر هنگام آنان میشود، رسم و رواج های غلط و هزینه های کمر شکن است که‌ در بعضی موارد عروس داماد تا سال های متمادی از زیر بار قرض آن رهایی نمی یابند.

 

مجتبی خوشیوال

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button