افغانستانگزارش ها

ا.ا.ا: در آینده نزدیک افغانستان شاهد بازگشایی مکاتب دخترانه خواهد بود.

مقام های ام/ارت اسلامی میگویند که کار روی بازگشایی مکاتب دخترانه بالاتر از صنف شش به شدت جریان دارد و بزودی خبر های خوبی در مورد بازگشایی مکاتب دخترانه به شهروندان داده خواهد شد.

پس از سقوط حکومت پیشین، نهادهای تعلیمی و تحصیلی کشور از فعالیت باز ماندند. دانشگاه‌ها هرچند با جداسازی صنف‌های دختر و پسر باز شده و به فعالیت آغاز کرده‌اند. اما، مکاتب تاکنون به ‌روی تمامی دانش‌آموزان باز نشده است. هر چند وزارت معارف اجازه از‌سرگیری فعالیت مکاتب پسرانه را داده‌ ولی، به مکاتب دخترانه اجازه فعالیت نداده اند.

گفتنی است که، این عمل ام/ارت اسلامی، در داخل و بیرون از کشور با واکنش‌هایی روبه‌رو شده است و شهروندان کشور با راه‌اندازی هشتک‌‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، مخالفت‌شان را با این تصمیم طال/بان اعلام کرده‌اند. در این مدت در داخل و خارج از افغانستان و حتی در سطح بین‌المللی نیز انتقادها، خواست‌ها و اعتراض‌هایی بنابر بازگشایی مکاتب برای دختران بالاتر از صنف ششم شده و جریان دارد، اما تا هنوز نتیجۀ مطلوبی نداشته است.
در همین حال، توماس نیکلسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان می‌گوید که تحمل جامعه جهانی در حال کاهش است. او می‌افزاید که امارت اسلامی افغانستان باید خواسته های افغان ها، کشورهای همسایه و جامعه جهانی را بپذیرد و یک حکومت فراگیر تشکیل دهد

خبرگزاری توانا – مریم آخندزاده

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button