جهانگزارش ها

کوریای شمالی حمله به جنوب با سلاح هسته‌ای را شبیه سازی می‌کند

خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی اعلام کرده است که آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور، به منظور شبیه‌سازی بارش تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی به جنوب، به‌عنوان هشدار پس از رزمایش‌های دریایی در مقیاس بزرگ توسط نیروهای کوریای جنوبی و ایالات‌متحده طراحی شده است.

رویترز گزارش داده است که مقامات سئول و توکیو گفته‌اند که کوریای شمالی اوایل روز یک‌شنبه، ۱۰ اکتبر، بار دیگر دو موشک بالستیک شلیک کرده است.

براساس این گزارش، این هفتمین پرتاب از این نوع از ۲۵ سپتامبر تاکنون است.

به گزارش خبرگزاری کوریای شمالی، کیم جونگ اون، رهبر این کشور، تمرینات واحدهای عملیات تاکتیکی هسته‌ای را طی دو هفته گذشته هدایت کرده است.

کیم جونگ اون گفته است که این تمرینات برای ارایه پیام قوی و برای بازدارنده‌گی جنگ بوده است.
خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی افزوده است که آزمایش‌های گوناگون، هدف قرار دادن تأسیسات فرماندهی نظامی، حمله به بنادر اصلی و خنثا کردن فرودگاه‌های جنوب را شبیه‌سازی کرده‌اند.

خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی هچنان افزوده است: «اثربخشی و قابلیت رزمی عملی نیروی رزمی هسته‌ای ما به‌طور کامل نشان داده شد؛ زیرا کاملاً آماده است تا اهداف را در هر زمان و از هر مکانی هدف قرار دهد و نابود کند.»
این خبرگزاری به نقل از کیم گفته است: «با وجود این‌که دشمن همچنان درباره گفت‌وگو و مذاکره صحبت می‌کند، اما ما نه چیزی برای گفت‌وگو داریم و نه نیازی به انجام آن احساس می‌کنیم.»
خبرگزاری همچنان افزوده است که حزب حاکم کوریای شمالی تصمیم گرفته است این رزمایش را به‌عنوان پاسخی اجتناب‌ناپذیر به بسیج مقیاس وسیع نیروهای دریایی امریکا و کوریای جنوبی، برگزار کند.

گفتنی است که روز جمعه، یک روز پس از آن که کوریای جنوبی جنگنده‌هایش را در واکنش به مانور بمباران هوایی کوریای شمالی به پرواز درآورد، ایالات‌ متحده و کوریای جنوبی تمرینات دریایی مشترکی را با حضور یک ناو هواپیمابر برگزار کردند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button