افغانستانگزارش ها

شیرمحمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت امور خارجه ما قربانی تروریسم جهانی هستیم.

شیر عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه حکومت سرپرست می‌گوید،که ما تحت تاخت و تاز تروریسم جهانی قرار داریم.

به گزارش خبرگزاری توانا؛ مسوولین مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان روز پنجشنبه(21 میزان سال 1401 هجری خورشیدی) از هفدهم ربیع اول سالروز میلاد پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) به روایتی، با حضور مقامات حکومت سرپرست، علماء و دیگر اقشار جامعه در کابل تجلیل کردند.

آقای استانکزی،که در این مراسم صحبت می‌کرد گفت،که افغان‌ها بالای هیچ کشور حمله نکرده است؛اما در جریان چهار دهه چندین بار کشور ما مورد تاخت و تاز تروریسم جهانی قرار گرفت.

او تلویحآ امریکا را تروریسم بزرگ جهان خوانده گفت: ما به امریکا حمله نکردیم بلکه آنها آمده خاک ما را اشغال نموده و با بی منطقی تمام تهمت تروریست را بالای ما می‌زدند.

معین سیاسی وزارت خارجه حکومت سرپرست گفت: موقعیت خوبی جغرافیایی افغانستان زمینه را مساعد کرده که تروریستان و دشمنان خارجی این خاک بالای ما تاخت و تاز کنند.

او تفرقه و نفاق در بین ملت افغانستان را بزرگترین دست‌آورد غرب در این کشور عنوان کرده گفت: امروز، روز اتحاد میان مسلمانان افغانستان است ما مشکلات اصلی  (اشغال) را تمام کردیم حالا باید  یک مشت متحد برای آبادی کشور خویش کار کنیم.

در همین سید حسن فاضل زاده رئیس عمومی مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان گفت،که دشمنان اسلامی بیکار نبودند و با شناخت کامل از پس زمینه اسلام، شب و روز تلاش می‌کنند که با تهمت و شایعه‌پراگنی بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند تا نعمت وحدت را از ما بگیرند.

او گفت،که در شرایط امروزی چیزی که مقدمه رفتن به سوی نفاق و تفرقه بین مسلمین است، مسله قلم زدن می‌باشد که اگر قلم به سوی خدا و رسول حرکت نکند باعث نفاق می‌شود.

در همین حال عطا الله صادق عضو مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان گفت: افغانستان خانه ملت واحد افغان‌ها است، تفرقه، تعصب، افراطیت و تروریسم پدیده خارجی است.

او گفت:” امروز امارت اسلامی و ملت افغانستان مشترکآ به یک فیصله رسیدند،که این کشور دیگر لانه افراطیت و تروریسم شده نمی‌تواند ما امروز به عزت ملی خویش دست پیدا کردیم”.

آقای صادق با بیان اینکه ما در چهار راهی تمدن‌های جهان قرار داریم گفت،ما به جهان پیشنهاد می‌کنیم،که از افغانستان به عنوان کشور میزبان صلح جهانی استفاده کنند و دست از تفرقه و نفاق در این کشور بردارید زیرا ما معتاد صلح هستیم.

گفتنی است،که پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)  1440 سال قبل از امروز بنا بر روایتی به تاریخ دوازدهم ربیع الاول سال 571 میلادی و به روایتی دیگر هم به تاریخ 17 این ماه در مکه معظمه چشم به جهان گشود.

آن حضرت(ص) در سن چهل سالگی به پیامبری مبعوث شد و به سن 63 سالگی چشم از جهان بست.

 

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button