افغانستانگزارش ها

رئیس عمومی اداره امور حکومت سرپرست  در هر حالت به مشکلات مردم رسیده گی خواهند کرد.

شیخ الحدیث مولوی نورالحق انور رئیس عمومی اداره امور حکومت سرپرست  در نشست افتتاحیه “هفته جمعیت هلال احمر افغانی” گفت: امارت اسلامی افغانستان به مشکلات مردم رسیده گی می‌کند و آنرا مسئولیت خود می‌داند.

به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز یکشنبه 24 میزان سال 1401 هجری خورشیدی در نشستی که  به همین مناسبت در کابل برگزار  گردیده بود،در آن شماری از مقامات دولتی و نماینده گان نهادهای امداد رسان کشورهای خارجی اشتراک داشتند.

در این نشست، شیخ الحدیث مولوی نورالحق انور گفته است،که با وجود تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های سیاسی باز هم امارت اسلامی به مشکلات مردم رسیده گی کرده است و اکنون نیز این مسئولیت را به شکل درست انجام می‌دهد.

وی افزوده است: مسئولان امارت اسلامی بر مردم خود مهربان استند و حالا در اینجا نه کسی بخاطر بیگانه‌ها قربانی می‌شود و نه هم فرمایش‌های آنان قابل قبول است.

به گفته رئیس عمومی اداره امور، افغانستان کشوری است،که در چند دهه گذشته مردم آن بر علاوه بر زیان‌های جنگ، از آفت‌های طبیعت نیز متضرر شده اند و در کنار آن تحریم‌های اقتصادی و سیاسی نیز از جمله مشکلاتی اند که افغانستان را با چالش‌های زیادی مواجه کرده است.

وی هم‌چنان پیام ملا محمد حسن آخند رئیس الوزرای ام ارت اسلامی افغانستان را به خوانش گرفت که در آن ضمن اعلام حمایت از این جمعیت،از مردم خواسته شده است که با جمعیت هلال احمر افغانی همکاری کنند تا به مردم افغانستان خدمات بهتر ارائه شود.

از سوی هم؛ مولوی مطیع الحق خالص رئیس عمومی جمعیت هلال احمر افغانی در سخنانش پیرامون فعالیت‌ها، مشکلات، چالش‌ها و فرصت‌ها صحبت کرد و از کارمندان دولتی خواست که از معاش ماهوار خود یک روز آن را به این جمعیت به عنوان کمک اهدا کنند.

در این نشست،نماینده گان نهادهای خارجی نیز صحبت کردند و وعده دادند،که در بخش‌های مختلف با جمعیت متذکره همکاری ‌می‌کنند.

گفتنی است،که جمعیت هلال احمر افغانی حدود ۸۰ سال پیش تاسیس شده است که در حال حاضر در ۳۴ ولایت کشور در بخش‌های صحت، محو فقر، کمک به بیوه زنان و یتیمان و بخصوص در تداوی سوراخ قلب کودکان فعالیت می‌کند.

هفتۀ مخصوص جمعیت هلال احمر افغانی امروز (24 میزان) آغاز شد و تا پایان همین ماه ادامه خواهد داشت.

 

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button