افغانستانگزارش ها

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست الوزرای حکومت سرپرست رونق صنعت و تولید کشور وابسته به کیفیت یک کشور است.

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس الوزرای حکومت سرپرست بر کیفیت صنعت و تولیدات داخلی مطابق با معیار‌های جهانی تاکید کرده می‌گوید،که رونق تولید و صنعت کشور بستگی به کیفیت و ستندرد آن دارد.
به گزارش خبرگزاری توانا؛ مسوولین اداره ملی نورم ستندرد امروز سه شنبه(26 میزان سال 1401 هجری خورشیدی ) نشست را تحت عنوان” حمایت و تشویق سکتور ذوب آهن افغانستان” در کابل با حضور مقامات بلند رتبه دولتی برگزار نمودند
ملا برادر،که در این نشست صحبت می‌کرد گفت: ام ارت اسلامی افغانستان جهت خود کفایی کشور متعهد بر حمایت از همه سکتور‌ها به خصوص سکتور ذوب آهن می‌باشد.
او گفت: بدون شک نقش صنعت‌گران در توسعه اقتصادی کشور مهم است و ما خوشحالیم،که صنعت‌گران افغانستان نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.
وی بیان داشت: رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته دنیا با فعالیت‌های صنعتی آغاز شد و مسیر‌های زیادی را برای صنعتی شدن طی کردند و ما امیدواریم که افغانستان نیز این مسیر را با موفقیت طی کرده و در آینده اقتصاد قوی داشته باشیم.
معاون اقتصادی رئیس الوزراء گفت: ما از صنعت‌گران کشور می‌خواهیم،که محصولات خود را مطابق با ستندرد‌ها جهانی عیار سازند زیرا رونق صنعت و تولیدات داخلی بستگی به کیفیت و استندرد محصولات دارد.
او افزود:” ما در تلاش هستیم تا در تامین برق و همچنین تامین امنیت شخصی و مالی صنعت‌‌کاران کشور همکاری بیشتری داشته باشیم”.
آقای برادر تاکید کرد،که ام ارت اسلامی برای استخراج آهن کشور برنامه ریزی دارد تا کارخانه‌های آهن ما درآینده با کمبود مواد خام مواجه نشوند.
در همین حال ملا فضل الله تمیم رئیس عمومی نورم ستندرد حکومت سرپرست گفت: ما تلاش داریم تا محصولات تولیدی داخلی و واردات ما مطابق با معیار‌های جهانی عیار باشند.
به گفته آقای تمیم در بررسی اداره ملی نورم ستندرد 80 درصد شرکت‌های ذوب آهن افغانستان با معیار‌های ACTA و STM616 برابر بوده و20 درصد دیگر تعهد کردند که با این معیار‌ها برابر می‌شوند.
عبدالنصیر رشتیا رئیس اجرایی اتحادیه ذوب آهن کشور گفت: ما در افغانستان 50 شرکت ذوب آهن در افغانستان فعال داریم که در این بخش بیش از 500 میلیون دالر امریکایی سرمایه‌گذاری شده است.
وی با بیان اینکه افغانستان در ذوب آهن خود کفا شده است گفت: در حال حاضر بیش از 20 هزار تن در شرکت‌های ذوب آهن کشور مشغول کارمی‌‌باشند.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button