جهانگزارش ها

نخست‌وزیر بریتانیا به دلیل اشتباهات در برنامه اقتصادی‌اش معذرت خواست

لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به دلیل اشتباهات در برنامه اقتصادی‌اش معذرت خواست، اما افزود که قصد کناره‌گیری از قدرت را ندارد.

تراس دوشنبه‌شب، ۱۷ اکتوبر در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفته است: «من واقعاً می‌خواهم مسوولیت را بپذیرم و از اشتباهاتی که مرتکب شده متاسفم.»
نخست‌وزیر بریتانیا خاطر‌نشان کرده است که او‌می‌خواست با طرح کاهش مالیات‌ها به مردم کمک کند، اما او و کابینه‌اش بیش از حد و خیلی سریع پیش رفته‌اند‌.

به گزارش رویترز، پس از آن که طرح لیز تراس در پارلمان بریتانیا شکست خورد و او اشتباهات در برنامه اقتصادی خود را پذیرفت، بلافاصله جرمی هانت، رقیب سیاسی خود را جایگزین کواسی کوارتنگ، متحد نزدیکش کرد تا به بحران مالی به وجود آمده رسیده‌گی کند.

او به بی بی سی گفته است: «من برای آن اشتباهات متاسفم، اما آن‌ها را برطرف کردم. من یک وزیر مالیه جدید منصوب کردم و به این ترتیب ثبات اقتصادی و انضباط مالی را احیا کرده‌ام.»
گفتنی است که لیز تراس و کوارتنگ در ماه گذشته پس از پیروزی در انتخابات تلاش کردند تا سیاست مالی بریتانیا را با رونمایی از ۴۵ میلیارد پوند کاهش مالیات بدون بودجه، تغییر دهند، تا اقتصاد را از رکود خارج کنند، اما طرح با شکست مواجه شد.

این در حالی است که شکست در طرح اقتصادی، لیز تراس را در معرض برکناری از سمت نخست‌وزیری قرار داده است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button