افغانستانگزارش ها

همایش تقویت نظام اسلامی در پرتو علم و هنر امروز در کابل برگزار گردید.

مسوول بنیاد پیامبر اعظم(ص) با برگزاری همایش علمی و هنری بر مدرن شدن میتود‌های درسی مکاتب و دانشگاه‌های افغانستان تاکید می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری توانا؛ مسوولین این بنیاد امروز پنجشنبه(5 عقرب سال 1401) هجری خورشیدی همایش را زیر عنوان” همایش تقویت نظام اسلامی در پرتو علم و هنر” با حضور اساتید،دانشجویان دانشگاه‌ها،هنرمندان و شهروندان در کابل دایر کرده می‌گویند،که تا زمانیکه میتود‌های درسی سنتی در نهاد‌های علمی حاکم باشند ما نمی‌توانیم نسل فردا را بهتر آماده کنیم.
سید حسن هادی استاد دانشگاه و مسوول بنیاد خیریه پیامبر اعظم(ص) گفت،کما معادن کافی و آب شیرین داریم اما تنها چیز که نداریم علم استخراج معادن و استفاده از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است،که باعث شده تا خودکفا نبوده و یک جامعه مصرفی باقی بمانیم.
آقای هادی یکی از عوامل موثر در پیشرفت جامعه به خصوص رشد آموزش و هنر را وابسته به مدرن شدن محتوای درسی مکاتب و دانشگاه‌ها خوانده گفت: اگر بخواهیم علم و هنر را در کشور رشد دهیم و همچنان در قسمت تقویت نظام اسلامی قدم‌های عملی برداریم باید در قسمت نصاب درسی توجه جدی داشته و از میتود‌های سنتی بگذاریم.
او بر تشویق علماء، دانشمندان و نخبگان هنرمندان تاکید کرده گفت،که به خاطر تقویت نظام و حمایت از جامعه و همچنین سوق کشور به سوی رفاه باید اساتید و هنرمندان را از کشور‌های دیگر دعوت کنیم تا روند رشد و ترقی کشور رونق بیشتر پیدا کند.
وی با بیان اینکه با روش‌های کهنه امروز نمی‌توانیم نسل فردا را آماده کنیم گفت:” ما باید میتود‌های جدید درسی را در نهاد‌های آموزشی و علمی نهادینه کنیم.
او خطاب به دانشمندان و نخبگان افغانستان گفت:” افراد با علم و هنرمندانی که از داشته‌های خوش در جهت رشد و شگوفای کشور استفاده نمی‌کنند مانند خورشید بدون گرما و روشنایی است”.
در همین حال میر محمود شاه هاشمی رئیس اتحادیه سینماگران افغانستان بر رشد فرهنگ هنر تاکید کرده گفت،که زبان هنر بهترین زبان برای بیان دردها و حقیقت‌های جامعه است که توسط آن هنرمندان می‌تواند خوبی و کاستی کشور را به خوبی انعکاس دهند.
اشتراک کننده‌گان این همایش هم نقش دانایی انسان را بر پر رنگ شدن رهبری او در زندگی مهم خوانده می‌ گویند،که ما باید با جوهر علم و هنر متحدانه در قسمت آبادی کشور گام‌های جدی برداریم.
گفتنی است،که در ختم این همایش نمایشگاه عکس از نقاشی هنرمندان کشور در رابطه به حمله اخیر بر مرکز آموزشی کاج در غرب نیز به نمایش گذاشته شد.
وی با بیان اینکه با روش‌های کهنه امروز نمی‌توانیم نسل فردا را آماده کنیم گفت:” ما باید میتود‌های جدید درسی را در نهاد‌های آموزشی و علمی نهادینه کنیم.
او خطاب به دانشمندان و نخبگان افغانستان گفت:” افراد با علم و هنرمندانی که از داشته‌های خوش درجهت رشد و شگوفایی کشور استفاده نمی‌کنند مانند خورشید بدون گرما و روشنایی است”.
درهمین حال میر محمود شاه هاشمی رئیس اتحادیه سینماگران افغانستان بر رشد فرهنگ هنر تاکید کرده گفت،که زبان هنر بهترین زبان برای بیان دردها و حقیقت‌های جامعه است که توسط آن هنرمندان می‌تواند خوبی و کاستی کشور را به خوبی انعکاس دهند.
اشتراک کننده‌گان این همایش هم دانایی انسان را برپر رنگ شدن نقش او در رهبری زندگی مهم خوانده می‌ گویند،که ما باید با جوهر علم و هنر متحدانه در قسمت آبادی کشور گام‌های جدی برداریم.
گفتنی است،که دراین ختم همایش نمایشگاه عکس از نقاشی هنرمندان کشور در رابطه به حمله اخیر بر مرکز آموزشی کاج درغرب نیز به نمایش گذاشته شد.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button