افغانستانگزارش ها

سفر معین نظامی و سمع و شکایات وزارت امربالمعروف و النهی عن المنکر ا.ا.ا. به ولایت سرپل

مولوی عبدالرحمن منیر معین نظامی وزارت امربالمعروف والنهی عن المنکر و سمع شکایات امروز طی یک سفرکاری به ولایت سرپل تشریف آورد.

آقای منیر هدف سفر خویش را به این ولایت تطبیق فرامین امیرالمومنین حفظه‌الله، نظارت و ارزیابی از چگونگی عمل‌کرد ادارات دولتی در اجرای احکام و فرامین این وزارت عنوان نمود.

وی با عبدالرحمن اکه والی سرپل، معاون والی، رئیس امربالمعروف، رؤسا و مسؤولین تمام ارگان ها، منسوبین نظامی قومندانی امنیه، لوا، ریاست استخبارات، مجاهدین و محتسبین در سالون کنفرانس این ولایت تدویر جلسه نمود.

مولوی عبدالرحمن منیر، اصول و لوایح بخش نظامی وزارت امربالمعروف را در روشنایی آیات قرآنکریم و احادیث گهربار رسول اکرم(ص) بیان و بر تطبیق کامل فرامین امیرالمومنین در ریاست امربالمعروف، سطح لوا و کندک ها، قومندانی امنیه، استخبارات، و سایر ادارات حکومتی تاکید ورزید.

مولوی منیر از مسئوولین بخش نظامی خواست نماز‌ را با جماعت ادا نموده و از استخدام افراد زیر سن در صفوف شان جداً خودداری کنند و احکام شریعت اسلامی را به گونهٔ احسن رعایت نموده و از نصب تصاویر شهداء و بزرگان ا.ا را در موتر ها و چهاراهی‌ها و سایر مکانها منع کرده و دامن زدن به مسایل قوم پرستی، زبان پرستی و سمت پرستی خودداری نمایند.

وی همچنان، از مجاهدین خواست با خانواده های شهدا و معلولین برخورد نیک داشته؛ در پیشبرد امور کاری شان عدالت را معیار قرارداده و از اموال بیت المال حفاظت کنند.

سپس مسوولان این ولایت اطمینان دادند، تمام امور دولت داری را در این ولایت مطابق شریعت اسلامی و سنت نبوی اجرا  نموده و برای بدست آوردن قلب های مردم با انجام برخورد حسنه از هیچ گونه سعی و تلاش دریغ نخواهند کرد.

قابل ذکر است که در این سفر  معین نظامی وزارت امر به معروف را، مولوی عبدالباری و مولوی عبدالرحمن هاشمی عضو بورد رسیده گی به شکایات، مولوی مفتی جان متقی مدیر عمومی تعقیب و نظارت دعوت و ازالهٔ منکرات در وزارت داخله و مولوی اول خان حلیم آمر تعقیب و نظارت برنامه های دعوت و ازالهٔ منکرات این وزارت نیز همراهی می کرد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button